Készül az amerikai stoptábla a kínai autók számára
Szintet léphet a kínai autók üldözése.
Az Egyesült Államoknak „döntő” lépéseket kell tennie annak érdekében, hogy megvédje bimbózó villanyautó-iparát az állami támogatás hátszelével érkező kínai elektromos autók támasztotta versenytől – jelentette ki Katherine Tai, a washingtoni kormány kereskedelmi megbízottja a szenátus pénzügyi bizottsága előtti meghallgatásán a Reuters szerint.
Egy ideje folyik a Donald Trump elnöksége idején elfogadott vámkorlátozások felülvizsgálata, amire Joe Biden is tett egy célzást. Az elnök a napokban kijelentette, hogy kormánya meg fogja emelni a kínai acéltermékek amerikai beviteli vámját. Tai ezt azzal toldotta meg, hogy nagyon közel járnak az ezzel kapcsolatos változtatási javaslatok előterjesztéséhez, amivel meg kívánják védeni az amerikai munkahelyeket.
Kína is "védekezik"
A kormánytisztviselő ostorozta a pekingi kormány versenykorlátozó intézkedéseit. Megemlítette, hogy egy évtizeddel ezelőtt a napelemek gyártása kapott hasonló állami támogatást a villanyautó-ipar mostani segítéséhez, ami nagy túltermeléshez vezetett. Nem fogják hagyni, hogy ez a helyzet megismétlődjön. Az ezzel kapcsolatos előkészítő munka egy olyan csomagban folyik, amely az acéltermékek és az elektromos autók vámjának emelése mellett a tengeri hajók és infrastruktúra építését is érinti. A vizsgálatokat támogatják a szakszervezetek.
A végeredmény az 1974-es kereskedelmi törvény 301-es szakaszának felülvizsgálata lehet. Ezzel a Biden-adminisztráció kifoghatja a szelet az elnök kihívója, Donald Trump volt elnök vitorlájából, hiszen regnálása idején ő is ennek a szabálynak alapján szigorította meg a kínai termékek importját az Egyesült Államokba - Trump választási kampányában támadja a kormány intézkedéseit az elektromos autók gyártásának bővítésére, mondván, ha a villanyautók elterjednek, az egyenlő azzal, hogy mindenki kínai gyártmányú autóval fog járni.
A kínai villanyautó-dömping esetleges korlátozása abból a szempontból logikusnak tűnik, hogy az ázsiai ország elektromosautó-ipara számos más riválishoz képest jobban áll. Ahogy arról beszámoltunk, egy svéd menedzserekből álló csoport szerint meghökkentően fejlett a kínai ipar.