Hatalmas sikernek tűnik a Xiaomi első villanyautója, az SU7: már az első nap 90 ezret rendeltek belőle, a várólista így gyorsan fél évesre hízott. Bár a modellből SU7 MAX néven összkerékhajtású, 664 lóerős változat is létezik, egy új videó alapján nem érdemes feszegetni az autó határait.
A DriveGreenLiveGreen nevű X-fiók tette közzé a felvételt, amin egy SU7 MAX-ot éppen meghajtanak a versenypályán. Az elején minden rendben van: az autó szépen veszi a kanyarokat, közben pedig viszonylag stabilnak tűnik. A célegyenes-ráfordítót 60 km/h körüli sebességgel veszi a sofőr, majd az első kanyar előtt 174 km/h-ról kezd fékezni. Azonban hiába telnek a másodpercek és fogynak a méterek, az autó alig lassul. Végül átszánkázik a kavicságyon, és 55 km/h-val a falnak csapódik. Az ütközés erejétől a légzsákok is kinyílnak.
Now we have that footprint from inside. Why does the Xiaomi SU7 Max struggle with track braking? Despite its surface boasting four-piston Brembo, the actual brake pad area falls short. Fine for the road, but on the track, it's another story. Daily driving is fine, but the… pic.twitter.com/E4IQU0wCLS
— DriveGreenLiveGreen (@DriveGreen80167) April 11, 2024
Bár a Xiaomi SU7 MAX négydugattyús Brembo fékeket kapott, a beszámolók szerint a fékbetétek csak közúti furikázásra alkalmasak – versenypályás tempó esetén a villanyautós súly miatt pillanatok alatt túlmelegednek, a fékhatás pedig drasztikusan csökken.