A gyártók gyakran állnak elő látványos koncepcióautókkal és ezekhez olyan számokat képzelnek el, melyeken a tömeg csak tátja a száját. Az mindegy, hogy sosem valósul meg, később elővehetik vagy a részleteit vagy az egész autót, és felhasználhatják valami olyanhoz, amit tényleg piacra dobnak. Hogy mi lesz az újonnan bemutatott MG EXE181 sorsa, azt egyelőre nem tudni, de mindenesetre impozáns eleme a Pekingi Autószalonnak.
A koncepció a tradicionális angol gyártó egy 1959-es autóját vette alapul. Ez volt az EX181, mellyel sebességrekordot akartak dönteni és végül egészen szép eredményeket értek el. A kompresszoros, háromhengeres motorral felszerelt aerodinamikus csótány 410 km/h-s sebességet ért el Phill Hill versenyzővel a kormánya mögött. Ez még mai is elismerésre méltó teljesítmény, nem hogy 65 évvel ezelőtt.
Ezzel szemben viszont a kínai SAIC Motors alá tartozó MG elengedte a belső égésű technikát az EXE181 kigondolása során, és négy villanymotort álmodtak meg a hajtásba. A pontos adatok elmaradtak egyelőre, de annyit elárultak, hogy a 0-100-as gyorsulás csupán 1,9 másodperc lenne a hipersportautónak, amivel a jelenlegi rekorder Rimac Nevera 1,81 másodpercéhez igazán közel lenne.
Az együléses MG-re került egy rakás izgalmas részlet, melyet a gyártó később adaptálhat is utcai modelljeibe. Ilyenek a különleges spoilerek vagy az aktív aerodinamika. Mindent összevetve nagyon alacsony, 0,181 cd az EXE181 légellenállási együtthatója. Emiatt az autó valószínűleg nagyon hatékony és rekorder elődjéhez mérten alkalmas lehet komoly sebesség elérésre. Erről árulkodnak a képeken megjelenő fékezőernyők is, amik aligha egy utcai autóba adaptálható tartozékok lennének.
A beltérben csupán egy ülés kapott helyet. Elég szűkösnek néz ki a tér, valószínűleg kizárólag addig kell benne embernek kibírnia, amíg meg nem döntenek valamilyen rekordot, utána szabad lehet. Addig kénytelen a futurisztikus versenykormányt szorongatni és a közepébe integrált műszercsoporton kezelni az autót. Hogy az EXE181 koncepcióból lesz-e valaha gyártásérett változat, vagy adaptálják-e bizonyos százalékban egy utcai autóba, azt nem tudni. Annyi biztos, hogy a Pekingi Autószalon előrehaladtával még derülnek majd ki számadatok a futurisztikus versenyautóról.