Meglepően kevés pénzért kínál pokoli gyorsulást az új Tesla Model 3 Performance
Még 2023 szeptemberében mutatták be a Tesla Model 3 frissített változatát a Highland-et, de első körben csak az RWD és a Long Range kivitelt kezdték forgalmazni. Most végre megérkezett a legerősebb, Performance néven futó kivitel is, amely egy rakás új technikát sorakoztat fel, ráadásul ezek nem csak a lemezek alatt érzékelhetőek, hanem a karosszérián is látszanak.
Megérkezett a frissített Tesla Model 3!
Új arc, frissített belső, nagyobb hatótáv.
Szembetűnő az új, megnövelt méretű piros féknyereg és a 20 colos, kovácsolt alumínium felnik is, utóbbiak ezúttal Pirelli P ZERO 4 gumikat kaptak. Ezek nem csak őrült jól tapadnak, de alacsony gördülési ellenállásuknak köszönhetően normál használat mellett hozzájárulnak a (WLTP szerint) 528 kilométeres hatótávhoz – bár az amerikai oldalon 296 mérföld, azaz 476 kilométer szerepel.
Most először a karosszérián is komolyabban fejlesztettek, ugyanis agresszívabb első és hátsó lökhárítókat faragtak az M3P-nek, valamint felkerült néhány szénszálas kiegészítő és egy diffúzor is. A változtatások sora folytatódik az utastérben is, ugyanis a sportos modell végre sportos üléseket is kapott jobb oldaltartással, ami nem véletlen, hiszen a korábbi fotelek oldaltartása a nullához konvergált.

Mégsem ez a lényeg, hanem hogy mennyit dolgoztak a – sajtóanyag szerint – legerősebb Model 3 szerkezetén, bár ezt egyelőre sem megerősíteni, vagy megcáfolni nem tudjuk, várjuk a tesztautót. Több helyen megerősítették a vázat, a futóművet, illetve a bekötési pontokat, de merevebbek lettek a rugótornyok is.
Reszteltek a futómű hangolásán, illetve adaptív lengéscsillapítókat is kapott, melyek nem csak az útviszonyokhoz és a kiválasztott menetmódhoz alkalmazkodnak, de a sofőr vezetési stílusához is - állítólag. Utóbbit már több gyártó is elsütötte marketing anyagaiban, a valóság viszont sokszor csak annyit jelent, hogy gombnyomásra puhul vagy keményedik a rendszer, mindenféle varázslatot nélkülözve.
Most először kapott ilyen technikát az M3P, ennek kapcsán pedig a Tesla kiemelte, hogy egy házon belül készített szoftver kezeli majd a rendszert. A működését azért érdemes egy egészséges kételkedéssel fogadni, hiszen Elon Musk jól áll ígéretekből, melyek ha idővel el is készültek, mégsem mindig úgy működnek, ahogy azt a tulajdonosok elvárnák.
Az M3P az RWD-hez és LR-hez hasonlóan megkapta a HW4-et, vagyis a negyedig generációs hardware csomagot is, bár a hozzátartozó szoftver még mindig fejlesztés alatt van.
Az új M3P teljesítménye már egyel érdekesebb kérdés, mert nem mindenhol egyeznek a bemutatott számok. A sajtóanyagban úgy hivatkoznak rá, hogy ez az eddigi legerősebb Model 3, de konkrét számokat nem írnak, csak azt, hogy az új rendszernek köszönhetően 32 százalékkal emelkedett a hirtelen leadható teljesítmény, 16-tal a nyomaték, illetve 22-vel a folyamatos teljesítmény. A Tesla hivatalos oldalán 510 lóerőt írnak és ehhez 2,9 másodperces 0-100-as sprintet, ami a korábbi Performance 3,3 másodpercéhez képest szép ugrás.
A meglepetés viszont a magyar oldalon (és egyebek között a többi európai oldalon is) éri az embert. Az autó adatlapján ugyanis 460 lóerő jelenik meg és csupán egy 3,1 másodperces 0-100-as adat. A végsebesség egyébként mindkét oldalon 262 km/h, ami egy mesterségesen lekorlátozott érték lehet.
Az 50 lóerőnyi különbség oka az akkumulátorcsomag környékén rejtőzhet. Az amerikai kivitel ugyanis Panasonic egységet kapott, mely nagyobb, hirtelen leadható teljesítményt tud produkálni, a világ többi részére szállított M3 viszont shanghai gyártású, amelyek LG akkupakkokat kaptak, amelyek valamivel gyengébbet ejakulálnak. Ezek alapján úgy tűnik, hogy Európának be kell érnie egy harmatosabb Model 3 Performance-szal, bár ha beindul a berlini gyártás, ez még változhat.
A 0-100-as sprint interkontinentális eltérésének oka pedig a mértékegységekre vezethető vissza, ugyanis Amerikában 0-60mph (95.6km/h) adatot adnak meg, Európában pedig 0-100km/h-t.
Unatkozni azonban a 460 lóerős kivitellel sem fog senki, hiszen az adaptív futómű mellett megkapja a Track Mode V3 versenypálya üzemmódot is. Ez összefogja az autó minden menésért felelős elektronikáját és úgy hangolja, hogy a lehető legtöbbet hozza ki az autóból. Ebben részt vesznek majd a két villanymotoros (tengelyenként egy) hajtás, a futómű, a kormányzás, a fék (és a rekuperáció), a Tesla VDC (Vehicle Dynamics Controller) rendszere és az egyéb vezetéstámogató elektronikák is.
A friss Model 3 Performance első példányainak átadását már akár 2024 második negyedévében megkezdhetik. Amerikában 20 millió alatt van a típus indulóára, nálunk ez 22,37 millió forint. Összességében nem sok azért cserébe, amit az autó technika és dinamika fronton letesz az asztalra, de már az alap kivitel 17 milliós indulóára is elég kedvező.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.

