Subaru Legacy: élt 35 évet
A több évtizedes múlttal rendelkező Subaru Legacy megy a kukába az elektromos átállás miatt.
A négykerék-meghajtású autóiról is ismert Subaru úgy döntött, új korszakot nyit a márka történetében. A villanyautóké lesz a főszerep, a Legacy pedig távozik a palettáról – derül ki az Electrek összefoglalójából.
35 év után
A Legacy első generációja 1989-ben mutatkozott be. A négyajtós, közepes szedánok világában kvázi egyedülálló jelenség volt négykerék-meghajtásával. A gyár már a hatodik generációs Legacy bemutatásakor jelezte, hogy az Egyesült Államokban csak 2025-ig értékesítik a modellt.
Az elmúlt három és fél évtizedben sok milliót adtak el ebből a típusból. A Legacy 1990-ben a legnagyobb számban eladott négykerék-meghajtású autó volt az amerikai piacon. A Legacy Outback a Ford Mondeóval párban 2007-benmegkapta a Top Gear Car Of The Year címet.
Subarus villanytervek
A japán márka 2022 végén dobta piacra első teljesen elektromos meghajtású autóját, a Solterrát, ami - exkollégánk, Gajdán Miki szerint - elvileg Toyota, gyakorlatilag Subaru". Egy év alatt, 2023-ban 8872 Solterrát adott el a Subaru, ám idén új versenyzők jelentek meg a piacon. Így az év első három hónapjában csak 1147 autó kelt el. Ez pedig 15 százalékkal elmarad a 2023 első negyedéves értékesítéstől.
A Subaru hazai és amerikai szervezete élén is új vezetőkkel erősített az elmúlt évben és bemutatta villanyautó-stratégiáját, amiben az is szerepel, hogy eladásai felét 2030-ban már elektromos meghajtású autóknak kell kitenniük. Ez nagy változás ahhoz képest, hogy korábban 40 százalékos arányt terveztek az elektromos és a hibrid meghajtású autókra együtt. A márka 2028-ban már 400 ezer villanyautót akar eladni, amihez az is kell majd, hogy később több új, elektromos típust mutassanak be.