- A többség ellenzi a fizikai gombok kárára elképernyősödött beltereket
- Ezt már a szabályozó szervek is így látják, a jövőben a fizikai gombok nélküli típusok nem is kaphatnak maximális pontszámot a biztonsági teszteken
- A Maserati vezető formatervezője, Klaus Busse szerint muszáj együtt élni a kijelzőkkel, mert egyszerűen túl sok funkció van mára az autókban
- Az új Maseratikban nem a műszerfal tetejére kerül a képernyő, mivel annak kezelése elvonja az ember figyelmét a vezetésről
- Klaus szerint az is kell az egyensúlyhoz, hogy a kezelőfelület tervezése során törekedjenek az egyszerűségre
Az érintőképernyők jóideje velünk vannak, a műfaj csúcsát egyelőre a Mercedes Hyperscreenje jelenti, ami 141 centiméter széles, felülete pedig 2432 négyzetcentiméter, és hol van még a vége. Nem osztatlan siker, más gyártók, például a Porsche a Taycannal - tisztelegve a felnikbe és sárhányókba is kijelzőt telepítő Pimp My Ride előtt - több kisebb képernyővel próbálkoznak.
Gigantikus, a mostaniaknál is nagyobb kijelzőkkel támadna a Mercedes
Szerintük ez a következő evolúciós lépés.
2024-re fordulni látszik a kocka, a vásárlók egyre határozottabban követelik, hogy térjenek vissza a fizikai gombok, ezt a szabályozói oldal is így látja: gombok nélkül hamarosan nem lehet maximális pontszámot kapni biztonsági/törésteszteken. Most a Maserati vezető dizájnere, Klaus Busse beszélt a józan középútról.

Manapság annyi funkciót kínálnak az autók, hogy ha mindegyiknek dedikált gombja lenne, a műszerfal úgy nézne ki, mint a 747-esek pilótafülkéje. Szerinte egyensúlyra kell törekedni – ezzel persze nem mond újdonságot, évek óta szajkózza ezt a szaksajtó és a felhasználók: a gyakran használt funkcióknak (pl. klíma, audiorendszer, ablaktörlő) saját kezelőszerv kell, minden más mehet a képernyőre.
A funkcionalitás mellett a dizájn is csorbát szenved (már a Bugatti Veyron tervezésénél rájöttek, hogy esztétikai szempontból a kijelzők avulnak a leggyorsabban), de Busse szerint ez sem akkora probléma, feltéve, ha nem vonja el a sofőr figyelmét. Elmondása szerint ha egy eszményi modern és esztétikus belteret kellene terveznie, abba is kerülne képernyő. Bussét érdemes komolyan venni, a Chrysler, a Jeep, a Dodge és a Ram után most az Alfa Romeo, a Fiat és a Maserati modelljeiért felel, köztük a Tonaléval és az MC20-szal.

Érdekesség, hogy az új Maseratikban nem a műszerfal tetejére kerültek a képernyők, hanem a kormánnyal nagyjából egy magasságba – azzal a céllal, hogy a kezeléséhez a sofőrnek semmiképp ne kelljen megmozdítani a vállát, mert az elvonná a figyelmét a vezetéstől. Igaz, a szélvédőtől, azaz az úttól állandóan fél méterre tekintgetni - a mi értelmezésünkben - pont a figyelem elvonása.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Most ingyen kipróbálhatod a lengyel kókányolós autószerelő szimulátort
A teljes verzió szeptemberben jelenik majd meg.
- Hírek
A McLaren stabilan behúzta a Kínai Nagydíjat
A harmadik hely a Mercedesé lett.
- Hírek
A Seat marad a hibrid és belső égésű motorok fejlesztésénél
A piaci helyzetük ezt követeli.
- Hírek
Súgd meg a rendőrségnek, hogy hol traffizzanak áprilisban
Az elmúlt pár évben volt már ilyenre példa.
- Szerelem
Vágó úr, én itt beszállnék!Mercedes-Benz E 63 AMG (W211) - 2007.
Ezzel a becsülettel gondozott és karbantartott sportlimuzinnal gondolatban visszautaztunk a gyártási évébe, és ott is ragadtunk egy kicsit.
- Nepperűző
Használt plug-int vennék tízmillióból, mit érdemes?
Skodákat, Peugeot-t és Volvót néztem, de azt olvastam, egyik rosszabb, mint a másik.
- Belsőség
Ilyen autók cirkáltak a 70-es években Magyarországon. Felismered mindet?Kvíz: Ismerd fel a 70-es évek autóit!
Lada, Trabant, Wartburg, meg ami még: ebben a kvízben bizonyíthatod, hogy minden autót ismersz, ami a 70-es években népszerű volt Magyarországon.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Három versenyzőt is kizártak utólag a Kínai Nagydíjról
A súlyhatár és a túlzott kopás volt a probléma.
- Hírek
Hamarosan bemutatják az AUDI első elektromos autóját
Ez az AUDI nem az a márka, mint az általunk ismert Audi.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Hírek
Az Audi már tervezi a következő sportautóját
Erről Gernot Döllner CEO beszélt a gyártó egy financiális rendezvényén.
- Hírek
A Toyota Rav4 egy Wankel-motorral is unalmas?
Ráadásul átépítették hátsókerék-hajtásúra.
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Tesztek
Eggyel bővült a felejthető Alfák soraTeszt: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale - 2025.
Van, aki vágyik Alfasudra, és biztos egy Arnát is őriznek valahol féltve. A Junior hibrid is lehet még valaki szerelme.
- Közélet
Kétmillióért vonzó taposóaknát, vagy sokat futott biztonságot? Esetleg kis-Volvót? – Murvaélet #4
Kétmillióval a zsebben kerestük a tökéletes használt autót, de nem volt minden darab kegyes hozzánk.
- Hírek
Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában
Egyelőre úgy néz ki, hogy nem veszik el az emberek munkáját.
- Hírek
Logikus: elvették jogsiját, ezért felgyújtotta barátnője autóját
Az ok-okozati összefüggést még mi is keressük.
- Gumidoktor
Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?
A ritka Hyundai Velosterre ritka méretű gumi kell. Mehet rá keskenyebb vagy szélesebb is, vagy ragaszkodjak a gyári mérethez?
- Hírek
Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?
Jelentősen túllépte a megengedett sebességet.
- Hírek
Európába is eljön az 588 lóerős Smart, ami akkora, mint egy Tesla Model Y
A legnagyobb Smart hatalmas akkumulátorral, nagy hatótávval érkezik, és Európában is kapható lesz.
- Hírek
Piastrié a pole Kínában, a sprintfutamot Hamilton nyerte
Hamiltonnak megvan az első győzelme a Ferrarival, és Piastri is behúzta az F1-es karrierje első pole-pozícióját.
- Hírek
Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba
Ezért legyen nálad mindig a kocsikulcs.
- Szerelem
Mélymerülés a legkirályabb Nissan Skyline-ok tengerébenNagyon menő Skyline-ok – Első rész
A 700 millióstól kezdve, a világverőn át, egészen a legritkább rendszámos darabig. Szuperérdekes Skyline-ok következnek.
- Hírek
Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten
A mentő használta a megkülönböztető jelzést.
