Puritán szexizés az új Ferrari 12Cilindri
- Bemutatták a Ferrari 12Cilindrit, a maranellóiak új kétüléses GT-jét, amiben egy szívó V12-es motort találunk.
- A Ferrari 12Cilindri 6,5 literes motorja 830 lóerős, max nyomatéka pedig 678 Nm.
- A 12Cilindri külsejét az '50-es és '60-as évek Ferrari GT-i inspirálták.
A Ferrari azon kevés gyártók közé tartozik, aki a hagyományos stílusjegyeit képes méltón modernizálni - gondoljunk csak az Icona szériára. A 12Cilindri (vagyis Dodici Cilindri) viszont nem ide tartozik, nem egy erősen limitált modell.
Nemcsak a külseje, a motorja is múltidéző, ugyanis se hibrid hajtás, se turbó nincs, csak a 6,5 literes V12, amiből 830 lóerőt tudtak kihúzni, és akár 9500-ig lehet pörgetni - vagyis ugyanaz a motor van benne, mint a 812 Competizionéban. Viszont hosszabb és szélesebb is, mint egy 812 (4733 mm, 2176mm). Nehezebb is nála, hiszen míg a 812 1487 kg, addig a 12Cilindri száraz tömege (csak ezt adták meg) 1560 kg.
A V12-eshez egy nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltó párosul, ami elvileg 30 százalékkal gyorsabban vált, mint a 812-esé. Ez már csak azért is érdekes, mert a 812-es volt az egyik leggyorsabb kapcsolásra képes autó.
A 0-100-as sprintet 2,9 másodperc alatt teszi meg, és ugyanennyiről 31,4 méter alatt áll meg. A Spider fél tized másodperccel lassabb. A végsebessége 340 km/h körüli. Fogyasztási adatot még nem közöltek, mert még tesztelik, de ez a tulajdonoskat valószínűleg nem érdekli. Egyébként A 812 C kombinált fogyasztása 17,4 l/100km, vagyis ekörüli értékre kell számítani.
A 12Cilindri külsejét a Ferrari szerint a az '50-es, '60-as évek inspirálták. Formára többek közt a Ferrari 365 GTB/4 Daytonát idézi, amit a fényszórók közötti fekete panel tovább erősít. Hogy ne rontsák el az autó letisztult íveit, aktív aerodinamikai elemeket kapott.
Beltere a "szokásos" Ferrari beltér, nagyjából ugyanezt kapjuk a Romában és a Purosanguéban is. Viszont észrevehető mássága, hogy középen is van infotainment kijelzője, nem csak a sofőr és az utas előtt.
A 12Cilindriben is megtaláljuk az összes vezetéstámogató rendszert, amivel az autót jobban az úton tudjuk tartani. Mindezt megfejelték négykerék-kormányzással.
Csak 20 vagy 21 colos felnikkel kérhető, amikre Michelin Pilot Sport S 5 vagy Goodyear Eagle F1 Supersport gumiabroncs választható.
A 12Cilindri alapára 395 ezer euró, vagyis 154 millió forint. Ha valaki akar egyet, akkor ajánlott gyorsan rányomnia a megrendelés gombra, ugyanis valószínű, hogy már most várólistára kerül az ember.