- A BMW imázsába nem illik egy melós pickup
- Münchenből is látszik a Land Rover Defender és a Toyota Land Cruiser népszerűsége
- Nem áll fejlesztés alatt terep-BMW, de egyáltalán nem zárkóznak el előle
A BMW-nek régre nyúló hagyománya van a pickupokkal, de eddig csak poénból hoztak ki platós átalakítást, legutóbb pedig az X7-es óriás-SUV-ből. A koncepció nem ismeretlen, a Mercedes a Nissan Navarából kínált sajátmárkás verziót X-osztály néven, de nem váltotta be a reményeket, rövid idő után leállították a gyártást, a német prémiumok azóta se próbálkoztak a kategóriában.
A Cybertruck iránti érdeklődés azonban ismét feldobta a prémium pickup ötletét, ám a lehetőség elől a BMW határozottan elzárkózik: a márka alelnöke, Bernd Körber szerint a márka esszenciáját a rétegmodellek hordozzák, egy pickup viszont nem illik a márka imázsába, tehát a BMWBlog által feltett kérdésre a válasz egyértelmű: nem lesz pickup BMW.
Közben azonban Münchenben sem vakok, pontosan látják az olyan offroad/overlanding típusú modellek felívelő népszerűségét, mint a Land Rover Defender vagy a Toyota Land Cruiser, sőt a szupersportautókból is egyre több a terepesített változat, mint pl. a Huracán Sterrato. Bár a BMW-nél jelenleg nem dolgoznak ilyen típuson, de a lehetőség elől nem zárkóznak el, tovább monitorozzák a vásárlói igényeket. Annyit elárult Körber, hogy a terep-BMW semmiképp sem egy önálló modell lenne, mint amilyen a Mercedesnek a G-osztály, ehelyett egy meglévő típusból kínálnának keményebb terepre is alkalmas változatot.
A bajorok kínálatába nincs létravázas konstrukció, ami minden valamire való terepjáró alapja, de nem kell aggódni, az immár önhordó karosszériás Defender is köszöni szépen, jól van. A hajtás miatt szintén nem kell aggódni, a kimondottan a zord körülményekhez tervezett Ineos Grenadierban is egy BMW-motor dolgozik. A lehetőség tehát adott, várjuk a portáltengelyes, bütykösgumis 7-eseket.