Márciusban a világon eladott autók egyharmada kínai volt

2024.05.07. 10:28

Röviden:

  • Márciusban 8,15 millió autót adtak el összesen világszerte
  • Az eladott autók 33 százaléka kínai
  • Összesen nagyjából 2,7 millió autót adtak el különböző kínai gyártók
  • A legerősebb a Geely, ők jelenleg a tizedik helyen vannak a globális piacon
  • A Geelyt szorosan követi a BYD és a Chery

Kína évek óta világszerte agresszíven terjeszkedik az autóiparban, mindenfelé egyre több a kínai autó. Hihetetlenül hangzik, de jelenleg már ott tartanak, hogy márciusban a világon eladott összes autó 33 százaléka – vagyis körülbelül harmada – kínai volt.

DSC6699

Márciusban összesen 8,15 millió autót adtak el világszerte, ezek közül összesen körülbelül 2,7 millió darab különféle kínai gyártók terméke. Ezt Cui Dongshu, CPCA, vagyis magyarra lefordítva a Kínai Személyautó Szövetség főtitkára jelentette be.

A kínai gyártók közül a Geely vitte a márciust, közel bő 738 ezer autóval, őket szorosan követte a BYD nagyjából 675 ezer autóval. Közel volt hozzájuk a Chery is, ők körülbelül 633 ezer autót értékesítettek. A Geely piaci részesedése így 3,5 százalék, a BYD-é 3,2 százalék, míg a Cheryé 3 százalék.

SEAL 1

Összehasonlításképpen a piacvezető a Toyota jelenleg 10,6 százalékos részesedéssel. Őket követi a második helyen a Volkswagen csoport 9,5 százalékkal, a harmadik hely pedig a Hyundai-é, nekik 7,4 százalékos a részesedésük. A három legerősebb kínai gyártó a globális részesedéseket figyelembe véve jelenleg a tizedik, tizenegyedik és tizenkettedik helyen áll.

Ez az arány egyébként nem hirtelen nőtt ilyen hatalmasra: ha éves szinten nézzük, a világon eladott autók 30 százaléka már 2016-ban is kínai volt. Ezt az értéket tartották 2017-ben és 2018-ban, majd 2019-ben 29 százalékra estek a számok. 2020-ban és 2021-ben viszont hirtelen 32 százalékra ugrott az arány, ami 2022-re 33 százalékra emelkedett.

Bár elsőre úgy tűnhet, hogy a növekedés üteme nem olyan gyors, az európai és amerikai gyártók számára a tendencia igen aggasztó lehet. Főleg onnan nézve lehet mindez félelmetes a többi gyártó számára, hogy a kínai autók évről évre egyre jobbak - főleg az elektromosak -, a fejlődés üteme drasztikus.

Forrás: Car News China