- Még egyszer utoljára W12-es Bentley-hez nyúl a híres karosszériagyártó Mulliner
- A Batur alapjaira húzzák fel a Batur Convertible-t, mely a korábbi Bacalar kabrióból is vesz át elemeket
- Összesen 16 darab készül belőle nyárig, amikor is kivezetik a híres W12-es motort
A belső égésű motorok felett egyre gyűlnek a sötét felhők. Olyannyira, hogy még az olyan nagynevű luxusautó gyártók is leteszik, mint a Bentley. Idén nyáron vége a különleges W12-es motorjuknak, de hajót elhagyni büszkén érdemes. Ennek fényében egyszerre könnyes tisztelgés és büszke búcsú az utolsó Mulliner karosszériagyártóval közös projekt, a Batur Convertible.
Ez lesz a Bentley utolsó különleges kiadású autója, melybe az 5950 köbcentis, W12-es, biturbó motort építik majd. Ez egyébként a Volkswagentől származik és a 2000-es évek elején még egy Audiban kezdett, majd az évek alatt iszonyatosan erősre faragták. A Batur Convertible-ben 750 lóerőt és bődületes 1000 Nm nyomatékot szolgáltat már egészen 1750-es percenkénti főtengelyfordulattól. A csúcsteljesítmény 5500-nál ébred, bár egy ilyen kaliberű luxusautót ritkán mozgatnak meg ebben a zónában. Nem véletlen, hogy a Batur Convertible egyelőre nem kapott sem gyorsulási, sem végsebesség adatokat, csak egy titán kipufogórendszert a helyes orgánumért.
Hogy azért valamennyire mégis el tudd helyezni a ranglétrán, a Batur kupé változata hasonló számokkal 3,3 másodperc alatt futja a 0-100-at, míg a végsebessége 336 km/h. A kabrió valószínűleg kialakítása miatt valamivel nehezebb lesz, így ezek az értékek romlanak, de aligha lesz ennek gyakorlati hátránya. Valószínűleg így is pokoli gyors autó a Batur Convertible, de nem ez a lényeg.
Sokkal inkább az olyan finom részletek, amik miatt a Mulliner olyan régóta tud jól működni. Szép munkát végeztek a Batur kupé változatával, a korábbi Bacalar kabrióra emlékeztető módon tüntették el a fix tetőt, ami akár 50 km/h-ig fel és le tud nyílni csupán 19 másodperc alatt. Nem is valami egyszerű szövetről, hanem egyenesen kemény tetőről van szó, így a zajszigetelése is sokkal hatékonyabb. A csend pedig komoly extra egy ilyen kaliberű luxusautónál, főleg magasabb sebességtartományokban.
Belül mérhetetlen elegancia, luxusautóhoz méltó anyaghasználat és rengeteg tradicionális elem fogad a Batur Convertible-ben. A hátsó üléseket kihagyták, egy kétszemélyes utazó GT-t álmodtak meg a mérnökök, így az első bőrfotelek mögött csak egy félig nyitott csomagtartó található. Az autó felett léghidat hoztak létre a régi barchetta sportautók stílusában kialakított légterelő burkolatokkal, így sokáig nyitott tetővel is komfortos az utastér.
Az a jó egy ilyen felsőpolcos luxusautóban, hogy ők kvázi az alapokat adják, a beltér kialakítását és az autó külsejét tervezik meg. Azt, hogy milyen legyen a megjelenése, az már az ügyfél dolga. Kívül-belül választhatsz színeket, anyagokat, varráshoz használt cérnát, mintázatokat és lényegében bármit. Ez a komoly küldetés várja majd azt a 16 szerencsést, aki még belefér a Batur Convertible rendelési listájára, hiszen a Mulliner csupán ennyit fog megépíteni. Az áráról egyelőre nem esett szó, de a kupé 2,1 millió dollárba, átszámítva 758 millió forintba kerül, ennél a Convertible valószínűleg jóval drágább lesz.
Forrás: Carbuzz