- Az USA 100 százalékra emelné a kínai villanyautókra érvényes behozatali vámot az eddigi 25% helyett.
- Ha az intézkedés hatályba lép, az a kínai autóimport végét jelenthetné.
- Viszont, ha a kínai autókat Mexikóban szerelnék össze, akkor mentesülnének a vámszabály alól.
Sajtóértesülések szerint Amerikai Egyesült Államok kormánya az eddigi 25%-os behozatali vám négyszerezését tűzte zászlajára, hogy így védje meg hazai piacát az egyre erősödő kínai autóipartól. Azonban a rendelkezést egy kiskapuval továbbra is meg lehet majd kerülni.
![BYD Seal U, a kínai autógyártás egyik legígéretesebb képviselője - Fotó: Balogh Bence/Totalcar](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5627/56275/562752/56275201_d430f9874f5346140f15ba825242250c_wm.jpg)
Ez a kiskapu pedig Mexikó. Az USA és Mexikó közötti hatályos gazdasági egyezmények alapján ugyanis az esetlegesen Mexikóban gyártott kínai villanyautókra nem vonatkoznának a szigorú vámszabályok. A kiskapunak köszönhetően valószínűleg Mexikóban jelentős kínai befektetés várható.
Az idén esedékes amerikai elnökválasztási kampányban is fontos lehet, hogy ilyen döntésre szánhatja el magát a Biden-kormány, hiszen a jelenleg regnáló elnök kihívója, Donald Trump 60%-os vámot ígért minden kínai termékre, hogy így védje a hazai ipart.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)