- A Ford eredeti tervei szerint 2030-ra már csak villanyautókat értékesített volna Európában
- Viszont a célkitűzésüket újragondolták, az évtized vége után is lehet majd kapni belső égésű motoros verziókat
- Ettől függetlenül a cég elkötelezett az elektrifikáció mellett
A Ford még 2021-ben jelentette be, hogy 2030-ra Európában már csak villanyautókat fog értékesíteni. Csakhogy az elektromos autóik iránti kereslet "gyengébb" volt, mint azt a Ford eredetileg tervezte, így a vállalat nem érné el ambiciózus céljait, ezért most inkább újragondolja az egészet - írta az ANE.
Így a jelenlegi tervek szerint a Ford 2030 után is fog értékesíteni belső égésű motoros autókat. Bár Martin Sander, a Ford európai fejese ez alatt a tölthető hibrid autókra gondolt. „Ha erős a kereslet például a plug-in hibrid járművek iránt, akkor kínálni fogjuk őket” - mondta. Sander viszont kifejtette, hogy ez nem azt jelenti, hogy felhagynak a villanyautó-fejlesztéssel.
A Ford nemrég fejezte be kölni gyárának átalakítását, ahol a VW-konszern MEB platformján alapuló modellek készülnek - ilyen például a teljesen elektromos Explorer, aminek gyártása júniusban kezdődik. A gyárban egy másik autót is fognak gyártani, de azt majd júniusban jelentik be.
A Ford egy másik villanyautóval is készül Romániában. Ott a Ford Puma Gen-E fog készülni.
A Ford portfólióján látszik, hogy a villanyautókból egyre több lesz, míg belső égésűből egyre kevesebb. A Fiesta gyártása már leállt, a Focusé is hamarosan le fog, Mondeo, Galaxy/S-Max pedig már jó ideje nem készül a spanyolországi gyárukban. Valenciában jelenleg csak a Ford Kugákat gyártják, de Sander azt mondta, hogy vannak terveik a gyárral.