Mennyi a vége, főnök? Ezres Corsa full támadásban az Autobahnon

2024.05.14. 11:08

Röviden:

  • Apró Corsa az RS6-ok vadászterületén, vagyis az Autobahnon
  • 973 köbcenti, 3 henger, 58 lóerő, 85 Nm
  • Full támadás

Az Autobahn, vagyis a német autópálya a könyörtelen csúcsragadozók terepe: fenyegetően néző, elképesztően stabil, bő kéttonnás Audi RS6-ok, S65 AMG-k és M5-ök szúrós szemekkel villogják le egymást a belsőben, háromszáz fölött. A reszkető lábú, kismotoros napi szaladgálósoknak alig jut levegő, félve poroszkálnak a külsőben, nehogy a kisportolt testű, kegyetlen nagyvadak eltiporják őket.

Mert nagyot álmodni. - Forrás: TopSpeedGermany
Mert nagyot álmodni. - Forrás: TopSpeedGermany

Néha azonban felemelkedik egy bátor, sokra hivatott kisautó, hogy bebizonyítsa, igenis van helye a belső sávban. Hősünk ezúttal egy daliás, 23 éves C Corsa, amiben egy apró, ám igen lelkes, ezres, háromhengeres benzines ad ki olyan hangot, mint egy fonnyadt varrógép.

A hámló fényezésű, háromajtós Opel Corsa nagy levegőt vesz és teljes erejéből sprintelni kezd: 973 köbcenti, 58 lóerő és 85 Nm feszül neki az Autobahn sűrűjének. Mivel az élet nem egy éneklős, csöpögős Disney-film, ezért sajnos bármennyire is megerőltette minden egyes lóerőmorzsáját a kis Corsa, végül nem tolta le 320 km/h-nál az előtte tötymörgő RS6-ot.

Bár nem döntött abszolút rekordot, a kedves, öregedő Opel viszont tényleg minden tiszteletünket megérdemli: végtelenül lazán, szemrebbenés nélkül túlteljesítette a gyári végsebességét, méghozzá nem is kevéssel. A katalógusban szereplő 155 km/h helyett egészen elképesztőt pirított: 167 km/h volt a csúcs. Biztosan kapkodta is a levegőt egy ilyen elképesztő sprint után.

Lehet, hogy lejtett az út, lehet, hogy csalt az óra, lehet, hogy valaki tolta hátulról. Tök mindegy, ez az eredmény csak az apró hősé, aki mert nagyot álmodni, és erőn felül teljesített. Az ilyesmit nyugodtan nevezhetjük zajos sikernek, nem szégyen hát tapsolni.

Forrás: TopSpeedGermany – Youtube