A Lamborghini vadiúj, 10 ezerig forgó V8-asa kiröhögi az Euro 6-ot

2024.05.21. 17:39

Röviden:

  • Megérkeztek az infók a Lamborghini új V8-as motorjáról
  • Ez egy hibrid lesz, amit a Huracán utódjába szánnak
  • Flat-plane főtengelye lesz, a Lambónál először
  • A motor 10 ezret tud majd forogni
  • Csak a benzinmotor 789 lóerőt és 729 Nm-t tud

Azt már egy ideje tudni lehet, hogy a közeljövőben érkezik a Lamborghini Huracán utódja. Az is kiderült már korábban, hogy az újdonságból eliminálják a szívó V10-et, a helyére pedig egy hibrid V8-at terveznek.

Bár az új modellt még nem mutatták be, a Lamborghini azért igyekszik fenntartani az érdeklődést, rendszeresen csepegtetnek információkat. Most az újdonság motorjáról árultak el részleteket.

Aki siratja a szívó V10-et, annak egyértelműen igaza van, de közben azért az új darab is finom csemegének ígérkezik. Az újdonság paraméterei elsőre ismerősnek hangozhatnak, hiszen egy négyliteres V8-asról van, amire két turbót akasztottak. Ezek alapján elsőre azt hihetnénk, hogy a Lamborghini simán belelógatja a Huracán utdójába a már bevált, sok autóban alkalmazott motort, valójában azonban van itt még pár érdekes részlet.

Az új motorban flat-plane – magyarul síknak vagy laposnak is szokták mondani – főtengely van, mint sok régebbi Ferrariban vagy épp C8-as Corvette-ben. Ebben az az érdekes, hogy ez első, utcai Lamborghini, amiben ezt a megoldást választották. Van más műszaki finomság is: az új V8-as 10 ezerig forog, ami utcai autónál egy szinte irreális értéknek számít. A hatalmas fordulatszám miatt rendkívül könnyű alkatrészekre volt szükség, így a hajtókarok például titánból készültek.

Az új motor 789 lóerőt és 729 Nm-t tud, amit 9 ezres és 10 ezres fordulatszám között tud majd leadni. Ehhez jön még az elektromos hajtás, ami hasonló ahhoz, amit a Revueltóba is szereltek: ez maximum 147 lóerővel és 300 Nm-rel tudja megtoldani a benzinmotor teljesítményét és nyomatékát.

A nyolcsebességes, duplakuplungos automata ugyanaz lesz, mint amit a Revueltóban is használtak. A Lamborghini azt mondja, hogy az új autóba összesen három motort szerelnek, ami azt jelenti, hogy a V8-ashoz két villanymotor tartozik majd. Az első kerekeket hajtják majd az elektromotorok, a hátsókat pedig a benzinmotor, akárcsak a Revueltóban.

Forrás: Lamborghini