- A Mach-E Rally főmérnöke szerint ez az autó meggyőzheti az embereket a villanyautózásról
- Donna Dickson szerint számít, hogy egy villanyautó képes-e terepezni vagy sem
- A Mach-E Rally ebből a szempontból úttörő lehet
A Ford részéről érdekes és ellentmondásos lépés volt, amikor megjelent a Mustang névvel ellátott Mach-E. Ennél még furcsább lépés, hogy a Mach-E-ból csinálnak egy rali verziót is, amiről most kiderült, hogy mi a céljuk vele.
Donna Dickson a Mach-E Rally főmérnöke az Automotive News-nak elmondta, hogy a Rally egyik célja, hogy ösztönözze embereket a villanyautó vásárlására. Szerinte, ha az emberek látják, hogy egy villanyautóval sárban, fűben és terepen is lehet menni, akkor az az embereket elgondolkoztatja, hogy vegyenek egyet.
A Mach-E Rally fejlesztéséhez egy ralikrossz pályát is építettek, ahol folyamatosan tesztelték a prototípusokat. A végleges verzió a sima Mach-E-hoz képest 20 mm-rel megemelték, illetve terepezéshez hangolták a a MagneRide futóművet. A 19 colos, fényes fehér felnik mögött 385 milliméteres féktárcsák és piros, Brembo féknyergek laknak. A Mach-E Rally 480 lóerőt tud, amihez egészen durva, 880 Nm-es csúcsnyomaték tartozik. A Rally a Mach-E GT-hez hasonlóan nem lassú: a nulla-százat simán letudja 3,5 másodperc alatt. Utóbbi 3 tizeddel jobb érték egyébként, mint a GT-é. A terepesített kiszerelés és a várható extra veszély miatt a motorok kaptak extra borítást, hogy egy egészséges veretés során se essen bajuk.
„Amikor az emberek meglátják, hogy a Mach-E Rally mire képes a terepen, akkor megbizonyosodnak arról, hogy mennyire alkalmasak [a villanyautók]” - mondta Dickson.