A Rolls-Royce-szal szállna harcba a Huawei új autómárkája
- A Huawei már három autómárkában is közre működik, a negyedik brand pedig már készülőben van.
- Bár még a JAC-vel együttműködve indított új márka nevéről sem született döntés, a felek azonnal a Rolls-Royce-t és Maybach-ot veszi célba.
- Az első modell 2024 utolsó negyedévében debütálhat.
Bár az utóbbi időben főleg a Xiaomi elektromos autójáról szóltak a hírek, nem ők az egyetlen ázsiai tech-cég, amely szerencsét próbál az autóiparban. A Huawei például már három autómárkában is partnerként működik közre, a negyedik brand pedig már készülőben van.
A Seres márka elsősorban SUV-kre specializálódik, a Chery a középkategóriát képviseli, a BAIC pedig már a felsőosztályt. Az új, egyelőre névtelen brand a Huawei és JAC együttműködéseként ezen márkák fölé érkezik, és a remények szerint egyenesen a Rolls-Royce-al és Maybach-kal veszi fel a versenyt.
„Igen, a Huawei-JAC nevéről még nem született döntés. Ez egy milliomos-szintű autó lesz, abszolút felsőkategóriás. A kitűzött céljaink messze meghaladják a Maybach-ot és a Rolls-Royce Phantomot. [Az új brand], még inkább luxus, még inkább felsőkategóriás és még inkább kényelmes lesz." – nyilatkozta Yu Chengdong, a Huawei autós részlegének vezetője.
A pletykák szerint az új márka első autója egy tisztán elektromos, tágas szedán lehet, mely 2024 utolsó negyedévében mutatkozhat be, átszámolva 50 millió forintos áron.
Yu Chengdongtól azt is megkérdezték, telefongyártóként milyen tapasztalataikat tudják átültetni az autóiparba. A vezető szerint a négy legfontosabb ezek közül a felhasználói élmény, a felhasználói elégedettség, a minőség és az ügyfélszolgálat.