Piacra dobta az "olcsón" gyártható hidrogénes SUV-jét a Honda
- A Honda Motor mérnökei és vezetősége úgy gondolja, hogy a legfrissebb fejlesztéseknek köszönhetően, amelyek jelentősen mérséklik a gyártási költségeket, elkezdhetnek üzemanyagcellás autókat árulni az amerikai piacon.
- A CR-V e:FCEV névre keresztelt SUV 600 kilométert tud menni egy teli tankkal. Ha kifogy a hidrogén, akkor a villanymotorral további 60 kilométert lehet megtenni a gyár ígérete szerint.
A Honda Motor bemutatta első üzemanyagcellás személyautóját, amelyet az Egyesült Államok Ohio államában gyártottak – adta hírül a Nikkei Asia gazdasági hírportál.
Egy megszokott SUV új változatáról van szó, amely CR-V e:FCEV típusjelet kapta. A Honda legutóbb 2021-ben mutatott be ilyen meghajtású autót Japában. Az Egyesült Államokban eddig nem jelentek meg vele, az ottani értékesítés az év második felében indul.
Az autó 600 kilométert tud megtenni, miután három perc alatt feltöltötték hidrogéntartályát. Van benne egy konnektorból tölthető akkumulátor, amely 60 kilométeres hatótávot kínál, ha kifogyna az üzemanyag és a sofőrnek hidrogénkutat kellene keresnie.
A meghajtást a Honda michigani üzeme és a General Motors közösen fejlesztette ki. Az új rendszer a cikk szerint kétszer tartósabb és háromszor olcsóbb, mint a Honda korábbi technológiája. Az autó egy hagyományos típus főbb elemein osztozik, ami mérsékelte a fejlesztési költségeket.
A Honda lépés azért kivételes, mert a cikk szerint az USA-ban jelenleg nem kínálnak hidrogén meghajtású autókat a legnagyobb gyártók. A töltőhálózat több mint szellős, valójában csak Kalifornia állam rendelkezik érdemi mennyiségű kúttal. Ugyanakkor az akkumulátoros villanyautókhoz hasonlóan az üzemanyagcellásakat is állami ártámogatással lehet megvásárolni az USA-ban.