- Belgiumi gyártással kerülné ki az esetleges uniós villanyautóvámot a Volvo tulajdonosa, a Geely.
- Az EX30-asok és az EX90-esek készülnének ott.
- Az sem kizárt, hogy a belgiumi gyár az Egyesült Királyságból is átvenne modelleket.
A Volvo Cars megkezdte kínai villanyautó-gyártásának Belgiumba telepítését – adta hírül a Reuters a Times információjára hivatkozva. Utóbbi lap az ügyhöz közel álló forrásokból szerezte az információt.
A lépés egyértelműen „megelőző csapás” arra, ha az Európai Unió büntetővámot vetne ki a Kínában gyártott elektromos autók európai importjára. A Volvo - amely a kínai Geely tulajdonában van - korábban azt tervezte, hogy a büntetővám miatt leállítja a hazai gyárában előállított autók európai exportját. Ha azonban az EX30 és az EX90-es modellek gyártását áthelyezik Belgiumba, akkor ez a probléma megoldódik.
Az EX30-asról szóló totalcaros teszt egyébként itt olvasható, az alábbi videóból pedig kiderült, hogy kollégáink - Karotta és Balló Marci - mire jutottak, amikor "normális" autóként használták.
A belgiumi gyártás megkezdéséig a folyamatos piaci jelenlét érdekében folytathatják a kínai importot is. Ráadásul az is elképzelhető, hogy bizonyos Volvo-modellek gyártását az Egyesült Királyságból is áttelepíthetik Belgiumba. Így érthetőbb, hogy négy évvel a brexit után miért nagyobb a szigetországban azoknak a tábora, akik szerint az országnak vissza kellene lépnie az Európai Unióba, mint azoké, akik úgy vélik, hogy jó döntés volt a brexit. A megbánni (regret) szó felhasználásával már saját neve is van ennek a feelingnek: bregret.