Reszkess Dacia Spring: jön a 8 millió forintos, apró elektromos Hyundai
- Részletfotókat mutattak a Hyundai legújabb elektromos autójáról
- A-szegmensbe tartozó autó, így közvetlen ellenfele a Dacia Spring lesz
- Egy csak Koreában kapható modell, a Hyundai Casper EV az alapja
- A leleplezés június végén lesz Puszan városában a nemzetközi mobilitási kiállításon
- Egyelőre annyit lehet tudni a modellről, hogy 20 000 euró (7,9 millió forint) alá lőnék az árát
Részletfotókat mutatott a Hyundai legújabb nagy dobásáról, az Insterről. Az A-szegmensbe terveznek belógatni egy elektromos autót, amely kedvező árral és modern technikával csábítana vásárlókat. Mivel kicsi autóról beszélünk, egyetlen vetélytársa a Dacia Spring lesz, amely jelenleg 8,4 millió forintról indul (árkedvezménnyel és állami támogatással 6 millió is lehet). Ezzel szemben a Hyundai 20 000 euró alá célozna, ez átszámolva jelenleg 7,9 millió forint. Hiába jönnek majd még rá adók, mire elér Magyarországra, így is potens vetélytársa lesz az apró elektromos Daciának.
A fotók egyelőre keveset mondanak, néhány jópofa részletet lehet csak kihámozni. Ilyenek a kedves, kör alakú nappali menetfény LED-jei, az index- és a hátsó pixellámpák – amelyek egyébként az Ioniq 5 és Ioniq 6 modellekről érkeznek – illetve az, hogy az autó orrán helyezték el a töltőcsonkot. A forma kapcsán egy kicsit többet árulkodik az, hogy az autót a csak Dél-Koreában kapható Hyundai Casper EV-re építik. A sötét képek alapján az is kivehető, hogy a két autón ugyanolyan különleges négyágú felnik vannak, ez is jelzi a rokonságot.
A beltérről egyelőre nem közöltek képeket. A Casper EV-ben digitális műszeregység van és a fedélzeti számítógép is csak egy érintőkijelzős tábla a műszerfal tetején. Vannak klasszikus gombok és egy magasra húzott középkonzol, mint a teherautókban. Mivel az árat alacsonyan akarják tartani, esélyes, hogy a szegmenshez hűen egyszerű, olcsó belteret csinálnak majd jópofa részletekkel. Persze találgatni nem érdemes, három hét múlva minden kiderül, amikor az autót leleplezik a Busani Nemzetközi Mobilitási Kiállításon Koreában.
A hajtáslánc fő elemei a Borgwarnertől érkeznek majd, de pontos specifikációkat egyelőre nem tudni. Annyit árultak el, hogy az Inster WLTP szerinti hatótávja 355 kilométer lesz, ami elég jó érték. Legnagyobb jövőbeli konkurense a Dacia Spring vegyes ciklus szerint 230 kilométerre képes, de elvileg városban a 305-öt is elérheti.
Az mindenképpen érdekes, hogy a Hyundai nem helyezi el az autót a klasszikus elektromos palettáján. Az Inster név a leírás alapján az meghitt (intimate) és innovatív szavakból ered, majd meglátjuk, ezek mennyire jellemzőek az autóra. Viszont nemrég elkezdték kialakítani az Ioniq családot az 5 és 6 modellekkel, érdekes, hogy nem eszerint nevezik majd el az új elektromos belépő modelljüket.