Villanyautó tesztre indultunk – vajon melyik tudja a gyárilag megadott adatokat?

2024.06.17. 14:49

A szerkesztőségi quintet több hét szervezést követően végre összeállt, így Ágó Béla, Karotta, Szentkuti Ákos, Horváth Máté és Balogh Bence indul ma WLTP hatótáv tesztre öt igazán különleges villanyautóval. A cél, hogy kiderítsük, melyik gyártó kamuzik a legnagyobbat az ígért hatótávról, és melyik autó tudja legjobban megközelíteni az ígért kilométert.

A fogyasztásteszt linkjét itt találod:


Az elektromos autóknál még mindig gyakori a hatótávval kapcsolatos aggodalom, azonban már léteznek olyan modellek, amelyek tisztességes hatótávot kínálnak kedvező fogyasztásuknak és sokkal nagyobb kapacitású akkumulátoraiknak köszönhetően. A végső, valós hatótáv azonban számos összetevőtől függ, mint például a külső hőmérséklet, a terep vagy a sofőr vérmérséklete. Nem véletlen, hogy a gyártók is sokszor csak körülbelüli intervallumokat adnak meg, mely felső értéke gyakran csak optimista becslés, akárcsak korábban a belső égésű motorok alacsony fogyasztási adatai. Nincs más megoldás: ki kell próbálni, hogy mit tudnak valós körülmények között. 

Szerkesztőségünk öt, itthon is kapható elektromos autót gyűjtött össze hasonló méretosztályból, nagyjából azonos fogyasztással és beígért hatótávval. A mérkőzés során száz százalékra feltöltött autókkal teszik meg ugyanazt az útvonalat, lesz autópálya-, országúti és városi szakasz is.

A tesztben részt vevő modellek: BYD Seal U, Ford Mustang Mach-E, Kia EV6, Mini Countryman SE All4 és Tesla Model Y LR.

Az ígért hatótáv 450 és 600 kilométer között mozog, az akkumulátorok kapacitása pedig 64,7 és 91 kWh között változik, miközben súlyuk 1,95 és 2,22 tonna között van, teljesítményük pedig a 218 lóerőtől a 340 lóerőig terjed. Fogyasztásuk a gyári adatok szerint 15,2 és 18,5 kWh között alakul, a valóság pedig nemsokára kiderül. 

Az adatok és specifikációk alapján már most is lehet találgatni, hogy melyik autó teljesít majd a legjobban, és melyik marad távol a gyárilag ígért hatótávtól.

Melyik autó fogyasztása lesz a legközelebb ahhoz, amit a WLTP ciklus szerint mértek?