Az első két Halálos Iramban film autói igazából lassúak és gyengék voltak
- Az első két Halálos Iramban egyik technikai tanácsadója mesélt a filmekben használt autókról
- Egyáltalán nem voltak gyorsak, vagy komolyabban feltuningolt autók
- Ezeknek jellemzően csak látványosnak kellett lenniük
- A legtöbb jelenet során a 90 km/h-t sem lépték túl, mert nem volt rá szükség
- Utómunkával számítógépen csinálták látványosra a jeleneteket
Emlékszel még a korai Halálos Iramban filmekre? Ezek még nem az agyatlan akcióról, a családi szeretet mögé bújtatott csordaszellemről és a fizikakönyvek permanens megerőszakolásáról szóltak. Szerepelt bennük némi autós kultúra, méghozzá izgalmas versenyek és mai szemmel már csicsásnak tűnő tuningautók formájában. Akkor még jól néztek ki a képernyőn és elhittük, hogy ezek komoly versenyautók, pedig nem. A film egyik technikai tanácsadója, Craig Lieberman beszélt arról, hogy a filmben szereplő autók jelentős része mennyire lassú volt.
Ott van például Brian (Paul Walker) Mitsubishi Eclipse az első filmből, ami akármennyire is vadul nézett ki, keréken mindössze 125 lóerőt tudott. Ezt tudták kipréselni egy enyhén módosított, kétliteres szívómotorból, amivel így a nulla-százas gyorsulás is 9 másodperc körül alakul. Hasonlóan gyengék és lassúak voltak a rablásokhoz használt fekete Honda Civicek is, de legalább Toretto (Vin Diesel) Mazda RX7-esében volt némi akarat. A módosított Wankel-motoros autó 305 lóerőt tudott, a nulla-százat valahol 5-6 másodperc között tudta le.
Nem segített a menetdimanikán az se, hogy sok autóban vaskos csövezés volt, illetve a látvány kedvéért nehéz audiorendszert is cipeltek. Valószínűleg emiatt kellett 7 másodperc Vince Nissan Maximájának a nulla százhoz, pedig azt egy 3 literes, V6-os, kompresszoros benzinmotor hajtotta. A Maxima esetén hátrányt jelentett az automata váltó, így a kerekre már csak körülbelül 220 lóerő jutott. A legérdekesebb autó mégis Jesse Volkswagen Jettája volt, amin a gyorsulási jelenet során elfelejtették felrakni a jobb első féknyerget. Ha valaki nagyon figyel, észre lehet venni. Szintén érdekes, hogy nem volt komoly tuningautó, a kétliteres, benzines szívómotor csupán 150 lóerőt tudott, amiből ugyanúgy eltűnt valamennyi egy automata váltóban.
Volt egyébként néhány tényleg erős autó is a forgatásokon: az amerikai izomautók például valójában is jól mentek. A második filmben van egy verseny, ahol Brian a kabrió Eclipse-szel versenyez egy Dodge Challenger ellen: Craig szerint esélye sem volt a Mitsubishinek, hiába sokkal fiatalabb technika. Ahogy azt a videóban több ponton kiemeli, semmi szükség nem volt gyors autókra, hiszen azokon a felvételeken, ahol ember vezette az autókat, szinte soha nem lépték át a 90 km/h-t. Utólag a vágás során filmes trükkökkel tették látványossá a felvételeket, úgy hitették el velünk, hogy tényleg őrületesen gyorsan mennek.
Ha gyorsabban kellett menni, akkor gyakran távirányítású rendszereket építettek be az autókba. Ilyet főleg olyan jeleneteknél alkalmazták, amikor valamilyen veszélyes manővert kellett megcsinálni. Ebből is voltak egyébként bakik, amikről korábban szintén Craig mesélt egy videóban.
Négy jelenet a Halálosabb iramból, amik rosszul sültek el a forgatáson
Több ponton is veszélybe került a stáb élete, ám a balesetek ellenére senki sem sérült meg.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
