2024.06.19. 09:35

  • Bemutatta a BMW az X3 új generációját, ami idén ősszel már megvásárolható lesz.
  • Az új modellben mild hibrid hajtáslánc dolgozik, a csúcsmodell teljesítménye pedig majdnem 400 lóerő.
  • Az új X3 műszerfala egy hatalmas ívelt kijelzőt kapott és a beltér anyaghasználatán is javítottak.

A BMW bemutatta a 2025-ös modellévi X3-ast, a márka egyik legnépszerűbb autóját. Az alapmodell a BMW X3 20 xDrive névre hallgat és egy kétliteres benzinmotor hajtja, ami 208 lóerős csúcsteljesítményt képes leadni. Az indulóára 57 900 euró, azaz körülbelül 23 millió forint.

 X3 variánsok BMW X3 20  xDrive BMW X3 M50 xDrive BMW X3 20d xDrive BMW X3 30e xDrive
Motor Négyhengeres turbo Sorhatos-Biturbo Négyhengeres turbo Négyhengeres turbo + Elektromotor
Meghajtás Benzin Benzin Gázolaj Benzin + Villany
Lökettérfogat 1998 cm³ 2998 cm³ 1995 cm³ 1998 cm³
Teljesítmény 153 kW (208 Le) 293 kW (398 Le) 145 kW (197 Le) 220 kW (299 Le)
Forgatónyomaték 330 Nm 580 Nm 400 Nm 450 Nm
Hajtásképlet Összkerékhajtás Összkerékhajtás Összkerékhajtás Összkerékhajtás
Váltó Nyolcsebességes automata Nyolcsebességes automata Nyolcsebességes automata Nyolcsebességes automata
0-100 km/h 7,8 s 4,6 s 7,7 s 6,2 s
Végsebesség 215 km/h 250 km/h 215 km/h 215 km/h
Elektromos hatótáv (WLTP) 75 - 90 km

Az új X3 hajtásláncai közül a 30e xDrive és a M50 xDrive emelkedik ki, mint újdonság. A 30e xDrive megnevezés egy plug-in hibrid hajtásláncot takar egy új négyhengeres benzinmotorral és egy automataváltóba integrált villanymotorral. A rendszerteljesítmény így 299 lóerő, tisztán elektromos hatótávra pedig 81-90 kilométert ad meg a BMW. Az új X3 egyelőre csak egyetlen dízellel egy 197 lóerős kétliteressel lesz elérhető, de várhatóan 2025 közepén érkezik majd egy sorhatos dízel is a palettába.

Az M50-es X3 sportváltozat révén kapsz egy rendes sorhatost, amely a 48 voltos hibrid rendszerrel együtt 398 lóerős csúcsteljesítmény leadására képes. Az autó 4,6 másodperc alatt futja meg a 0-100-as sprintet, illetve típusspecifikus sportfutóművet is kapott. 

Az új X3-at rendesen átszabták minden tekintetben. Az elődhöz képest 3,4 centivel hosszabb és 2,9 centivel szélesebb lett, de 2,5 centivel alacsonyabb is. A vesék megkapták a hódpofára emlékeztető elrendezést, sőt már világítanak is.

Az új X3 beltere is megkapta a mára egységes BMW formatervet. A műszerfalat egy hatalmas ívelt kijelző uralja, amely egy 12,3 hüvelykes vezető előtti kijelzőből és egy 14,9 hüvelykes központi egységből áll. A középső kijelző érintések mellett a középső egérszerű vezérlővel is irányítható. A kijelzőkön a BMW OS9-es fedélzeti rendszere fut, amely nyílt forráskódú Androidon alapul. Az új rendszert sokkal egyszerűbb távolról frissíteni és olyan előfizetéses extra funkciókat is elérhetővé tesz, mint a műholdas térképek vagy a letölthető alkalmazások. Amennyiben a felhasználó előfizet a BMW Digital Premium csomagra, eléri az alkalmazásboltot, ahonnan kedvére válogathat különböző praktikus appok és játékok között. Érdekesség, hogy így elérhető alkalmazások között olyanok is vannak, mint a parkolóasszisztens és a vezetéstámogató rendszer Pro verziója is, amelyek extra funkciókat adnak az automatikus parkoláshoz és a sávtartó rendszerhez is.

A BMW szerint az új X3-nál igyekeztek mindent megtenni a beltér minőségének javítása érdekében, illetve új, újrahasznosított anyagokból gyártott kárpitokat is alkalmaztak. A csomagtér a hagyományos meghajtású modelleknél 570 liter, ami 20 literrel több az előző X3-asénál, modellváltozattól függően pedig akár 2500 kg-t is vontathat. Az összes új X3 a BMW nyolcfokozatú Steptronic automata váltójával és xDrive összkerékhajtással lesz elérhető, 2024 utolsó negyedévétől.