- Bemutatta a BMW az X3 új generációját, ami idén ősszel már megvásárolható lesz.
- Az új modellben mild hibrid hajtáslánc dolgozik, a csúcsmodell teljesítménye pedig majdnem 400 lóerő.
- Az új X3 műszerfala egy hatalmas ívelt kijelzőt kapott és a beltér anyaghasználatán is javítottak.
A BMW bemutatta a 2025-ös modellévi X3-ast, a márka egyik legnépszerűbb autóját. Az alapmodell a BMW X3 20 xDrive névre hallgat és egy kétliteres benzinmotor hajtja, ami 208 lóerős csúcsteljesítményt képes leadni. Az indulóára 57 900 euró, azaz körülbelül 23 millió forint.
X3 variánsok | BMW X3 20 xDrive | BMW X3 M50 xDrive | BMW X3 20d xDrive | BMW X3 30e xDrive |
Motor | Négyhengeres turbo | Sorhatos-Biturbo | Négyhengeres turbo | Négyhengeres turbo + Elektromotor |
Meghajtás | Benzin | Benzin | Gázolaj | Benzin + Villany |
Lökettérfogat | 1998 cm³ | 2998 cm³ | 1995 cm³ | 1998 cm³ |
Teljesítmény | 153 kW (208 Le) | 293 kW (398 Le) | 145 kW (197 Le) | 220 kW (299 Le) |
Forgatónyomaték | 330 Nm | 580 Nm | 400 Nm | 450 Nm |
Hajtásképlet | Összkerékhajtás | Összkerékhajtás | Összkerékhajtás | Összkerékhajtás |
Váltó | Nyolcsebességes automata | Nyolcsebességes automata | Nyolcsebességes automata | Nyolcsebességes automata |
0-100 km/h | 7,8 s | 4,6 s | 7,7 s | 6,2 s |
Végsebesség | 215 km/h | 250 km/h | 215 km/h | 215 km/h |
Elektromos hatótáv (WLTP) | – | – | – | 75 - 90 km |
Az új X3 hajtásláncai közül a 30e xDrive és a M50 xDrive emelkedik ki, mint újdonság. A 30e xDrive megnevezés egy plug-in hibrid hajtásláncot takar egy új négyhengeres benzinmotorral és egy automataváltóba integrált villanymotorral. A rendszerteljesítmény így 299 lóerő, tisztán elektromos hatótávra pedig 81-90 kilométert ad meg a BMW. Az új X3 egyelőre csak egyetlen dízellel egy 197 lóerős kétliteressel lesz elérhető, de várhatóan 2025 közepén érkezik majd egy sorhatos dízel is a palettába.
Az M50-es X3 sportváltozat révén kapsz egy rendes sorhatost, amely a 48 voltos hibrid rendszerrel együtt 398 lóerős csúcsteljesítmény leadására képes. Az autó 4,6 másodperc alatt futja meg a 0-100-as sprintet, illetve típusspecifikus sportfutóművet is kapott.
Az új X3-at rendesen átszabták minden tekintetben. Az elődhöz képest 3,4 centivel hosszabb és 2,9 centivel szélesebb lett, de 2,5 centivel alacsonyabb is. A vesék megkapták a hódpofára emlékeztető elrendezést, sőt már világítanak is.
Az új X3 beltere is megkapta a mára egységes BMW formatervet. A műszerfalat egy hatalmas ívelt kijelző uralja, amely egy 12,3 hüvelykes vezető előtti kijelzőből és egy 14,9 hüvelykes központi egységből áll. A középső kijelző érintések mellett a középső egérszerű vezérlővel is irányítható. A kijelzőkön a BMW OS9-es fedélzeti rendszere fut, amely nyílt forráskódú Androidon alapul. Az új rendszert sokkal egyszerűbb távolról frissíteni és olyan előfizetéses extra funkciókat is elérhetővé tesz, mint a műholdas térképek vagy a letölthető alkalmazások. Amennyiben a felhasználó előfizet a BMW Digital Premium csomagra, eléri az alkalmazásboltot, ahonnan kedvére válogathat különböző praktikus appok és játékok között. Érdekesség, hogy így elérhető alkalmazások között olyanok is vannak, mint a parkolóasszisztens és a vezetéstámogató rendszer Pro verziója is, amelyek extra funkciókat adnak az automatikus parkoláshoz és a sávtartó rendszerhez is.
A BMW szerint az új X3-nál igyekeztek mindent megtenni a beltér minőségének javítása érdekében, illetve új, újrahasznosított anyagokból gyártott kárpitokat is alkalmaztak. A csomagtér a hagyományos meghajtású modelleknél 570 liter, ami 20 literrel több az előző X3-asénál, modellváltozattól függően pedig akár 2500 kg-t is vontathat. Az összes új X3 a BMW nyolcfokozatú Steptronic automata váltójával és xDrive összkerékhajtással lesz elérhető, 2024 utolsó negyedévétől.