Hétszemélyes csöppség az új Citroën C3 Aircross

2024.06.20. 14:13

  • Minden részlete kiderült az új Citroën C3 Aircrossnak.
  • Hétszemélyes konfigurációban csak hibrid és benzines formában elérhető.
  • Viszont ötszemélyesként mindhárom meghajtással gyártják.
  • Az elektromos Aircross több mint 300 kilométeres hatótávval rendelkezik, de jövőre érkezik egy nagyobb aksis verzió.

Április óta lehet tudni, hogy a Citroën a C3 Aircross-szal a Dacia Jogger babérjaira törne a hétszemélyes olcsó autók piacán. Ekkor rengeteg információt közöltek az autóról, de a belterét és hajtásláncait még titkolták, egészen idáig.

A C3 Aircross a Stellantis Smart CMP platformjára épül, ami miatt sima benzines, hibrid és tisztán elektromos meghajtással is elérhető. A 4,39 méter hosszú autó ütőkártyája, hogy hétszemélyes is lehet, viszont a villanyos verzió az akkumulátorok miatt ebből kimarad.

Hajtásláncok

A 48V-os hibrid rendszer mellé az 1,2 literes PureTech motort szerelték, váltója pedig duplakuplungos e-CDT automata. Ebből a kombinációból 138 lóerő összteljesítményt értek el, amiből 28-at az elektromotor ad. Aki viszont teljesen kimaradna az elektrifikációból, annak ott a 101 lóerős, sima benzines verzió, hatsebességes kéziváltóval.

Kihagyott ziccer, hogy pont a tisztán elektromos meghajtású C3 Aircrossnál nem tudták megoldani a hétüléses kivitelt, be kell érni az ötszemélyessel. A villany-Aircross 44 kWh-s akkumulátorához 300 kilométer feletti hatótávot ígérnek. Viszont az elektromosság ellenére nem ez a legerősebb verzió, ugyanis a villanymotor teljesítmény csak 115 lóerő, amit 135 km/h végsebességre korlátoztak. Akkumulátorát 20-ról 80 százalékra 26 perc alatt lehet feltölteni 100 kW-os maximum töltési teljesítmény mellett. Vagyis egy az egyben ugyan azt a technológiát kapjuk, ami a sima ë-C3-ban van. Viszont 2025-re beígértek egy nagyobb aksis verziót is, aminek hatótávja meghaladja a 400 kilométert.

Picit nagyobb, de ugyanaz

A C3 megjelenésén alig változtattak az Aircross esetében. A lökhárítók dizájnja minimálisan változott, a hosszabb kialakítás miatt a C oszlop szélesebb és a csomagtér ajtó is más. A beltér viszont azonos, annyi különbséggel, hogy a csomagtartóban van egy harmadik üléssor is. Az itt tartózkodók USB-portokkal és klímával tehetik komfortosabbá az utazást. A Citroën azt is meg meri kockáztatni, hogy hét fő kényelmesen elfér az Aircrossban, de hozzátették, hogy az átlagfelhasználó maximum 80 kilométert tesz meg egy nap, vagyis a kényelmet kilométerben számoljuk.

Felhajtott ülésekkel a csomagtartó térfogata 40 liter, ötüléses konfigurációban 330 liter. Viszont a sima ötszemélyes verzió kapacitása 460 liter.

A fizikai klímapanel megmaradt, a központi kijelző pedig 10,25"-es, ami képes a vezeték nélküli Android Autóra és Apple Carplayre. Extraként indukciós telefontöltő is elérhető, de a két USB-C port alap.

Franciaországban már beárazták az új C3 Aircrosst, aminek a benzines verziója 19 400, (7,7 millió forint) a hibrid 25 500, (10,1 millió forint) az elektromos pedig 27 400 euróról (10,9 millió forint) indul.