Újabb elbocsátásokat jelentett be az európai Ford

2024.06.20. 10:01

  • Tavaly 3800 ember leépítését jelentette be a cég, most újabb 1600 főtől válna meg. 
  • A háttérben az elektromos autók „állnak”. 

A Ford további leépítéseket tervez Németországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban lévő gyártóbázisain, miközben még be sem fejezte korábban kezdett zsugorítását – írta a Reuters az amerikai vállalat németországi leányvállalatánál működő munkástanácsra hivatkozva.

Az egyelőre nem világos, hogy Németországban mekkora a további elbocsátási keretszám. A döntés június végén várható – árulta el a hírügynökségnek Benjamin Gruschka, a testület elnöke. A Ford nem reagált a Reuters megkeresésére.

A cég félúton jár a korábban bejelentett elbocsátási hullám végrehajtásában. E szerint 2300 állást szüntetnek meg Németországban, ahol összesen 13 ezer embert foglalkoztat a cég. A cég még 2023-ban jelentette be, hogy 3800 embert bocsát el Európában, mert az elektromos autók gyártásához kevesebb fizikai dolgozó is elég. A napokban újabb bejelentést tettek, miszerint a Valenciában lévő összeszerelő üzemből további 1600 embert bocsátanak el.

Leépítés lesz a valenciai Ford-üzemben.
Leépítés lesz a valenciai Ford-üzemben.

Ez elég lehangolóan hangzik annak tükrében, hogy az amerikai vállalat több mint 100 éve gyárt autókat Európában. Első üzemük 1911-ben nyílt meg Manchesterben, a futószalagot 1914-ben vezették be. Később Franciaországban, Németországban, Írországban, Dániában, Olaszországban és Belgiumban is nyitottak Ford-üzemet. Először ugyanazokat az autókat gyártották, mint az USA-ban, ám az 1929–1933-as gazdasági világválság nyomán elkezdtek egy kisebb motorral ellátott európai típust is gyártani, mert az amerikai autók túl drágává váltak a lerongyolódott európai vásárlóknak. A második világháború után volt olyan időszak, amikor a Nagy-Britanniában és a Németországban előállított Fordok egymással versenyeztek. Végül 1967-ben egyesítették a cég európai leányvállalatait, és az egész kontinensen ugyanazokat az autókat kezdték árulni.

A Kölnben lévő központ fokozatosan átvette a vezető szerepet. Az ezredforduló után az utolsó brit Ford-autógyár is bezárt Dagenhamban. A szigetországban motorgyártás és egy fejlesztőközpont maradt. (Via Reuters, Autozine