Apró villanyautóval verték meg a Mercedes AMG One-t

2024.06.22. 07:08

  • Rekorder autót épített a McMurtry.
  • A Spéirling súlyos másodperceket vert a hockenheimi versenypályán a Mercedes AMG One hipersportautóra és egy korábbi rekorder DTM autóra.
  • Ezzel az elektromos Spéirling a leggyorsabb fedett kerekű autó a hockenheimi pályán.
  • Az autó alig egy tonna és mindössze 3,45 méter hosszú, közben 1000 lóerő.
  • 60 kWh-s akkumulátor van benne, amivel tízszer képes körbemenni a Silverstone-i versenypályán akár full gázon.
  • Az autó ára átszámítva nagyjából 419,8 millió forint, csupán 100 darabot gyártanak majd belőle.

Napjaink egyik legdurvább utcai sportautója a Mercedes AMG One. Lényegében egy fedett kerekű Forma-1-es autóról van szó, nem véletlen, hogy sorra állítja fel a körrekordokat nagy jelentőségű versenypályákon. A németországi Hockenheimben található versenypályán például ez a leggyorsabb utcai autó, ám nemrég megdöntötték a rekordját. A McMurtry Spéirling 14,1 másodpercet vert a legdurvább AMG Mercedesre, és 3,9 másodpercet egy korábbi DTM autóra, mely 2020-ban állított fel körrekordot.

A szupergyors kisautó 1 perc és 24,4 másodperc alatt teljesítette a Grand Prix kört, ezzel a pálya leggyorsabb fedett kerekű autója lett. Hogy ezt a McMurtry elérje, igazán vaddá kellett faragniuk a Spéirlinget. Az autó hossza mindössze 3,45, szélessége pedig 1,58 méter, az utaskabin csupán egyszemélyes. Mivel ennyire kicsi, sikerült a súlyt kicsivel egy tonna alatt tartani, ehhez viszont 1000 elektromos lóerő társul és egy 60 kWh-s akkumulátor. A McMurtry csapata azt mondta, hogy autójuk ezzel a konfigurációval 10 alkalommal tud padlógázon végigmenni a Silverstone versenypályán, azt viszont nem említik, hogy melyik körén, így nehéz kikövetkeztetni a hatótávot.

Külön izgalmas teljesítmény, hogy az autó csak 75 százalékos teljesítményen futott, hiszen egyelőre prototípus. A McMurtry szerint emellett egyelőre a leszorító erő is csupán 75 százaléka annak, amit majd az eladásra kínált modellek tudnak. Azok már száz százalékot nyújtanak majd azon felhasználók számára, akik hajlandóak lesznek adók nélkül is 895 000 fontot, átszámítva 419,8 millió forintot fizetni érte. Az első darabok szállítása várhatóan 2025-ben esedékes, összesen 100 darabot gyártanak majd.