Rekordokat döntött a Hyundai a Pikes Peaken

2024.06.25. 06:43

  • A Pikes Peak hegyi felfutón több kategóriában is rekorderedményt ért el a Hyundai.
  • A koreaiaké lett a leggyorsabb elektromos SUV és a leggyorsabb módosított villanyautó.
  • Az Ioniq 5 N eddigi legjobb Pikes Peak eredménye csupán 1,8 másodperccel marad el az összetettben leggyorsabb SUV-jáétól.

Régóta lehetett tudni, hogy a Hyundai nagyot szeretne gurítani az idei Pikes Peak hegyi felfutón, a verseny ugyanis kiváló marketinglehetőség az új Ioniq 5 N kiadásának, amely friss érkező a sportos villanyautók kategóriájában. A verseny előtti teszteken pályára átépített TA verziója megdöntötte a módosított villanyautók kategóriarekordját, a szériaváltozat pedig a leggyorsabb elektromos SUV díját nyerte el.

A Pikes Peaken induló Hyundai Ioniq 5 N-ek. Balra a két TA (Time Attack) kiadású átépített, jobbra a két gyári autó.
A Pikes Peaken induló Hyundai Ioniq 5 N-ek. Balra a két TA (Time Attack) kiadású átépített, jobbra a két gyári autó.

A Hyundai Ioniq 5 N TA Spec változata Dani Sordo WRC pilótával a kormánynál 9:30.852-es idővel döntött rekordot, a gyári Ioniq 5 N pedig Ron Zaras újonc pilótával ért el 10:49.267-es időt. Egy második gyári Ioniq 5 N-nek is futnia kellett volna egyet a hegyen, ám az azt vezetni hivatott versenyző, Paul Dallenbach kaszkadőr korábban balesetet szenvedett, így nem volt tesztelésre alkalmas állapotban. Dallenbach egyébként korábban 10:33.86-os időt futott az autóval, ami főleg annak fényében nagy szó, hogy alig marad el a leggyorsabb sorozatgyártású SUV a Lamborghini Urus Performante 10:32.064-es idejétől.

A durva aero csomag mellett a TA kiadású Ioniq 5 N erősebb hajtásláncot, új lengéscsillapítókat, versenygumikat és pályára szánt fékeket is kapott. A hegyi felfutó után a Hyundai több különleges kiadású Ioniq 5 N építését is tervezi, a már említett TA Spec mellett egy Ioniq 5 N eN1 Cup Racer kiadás is épül, amely 106 ezer dollárért, azaz valamivel több, mint 38 millió forintért lesz megvásárolható. Ez az ár a versenyautók között nem számít kifejezetten drágának, és az Ioniq 5 N utcai kiadásánál is csak egy kicsit magasabb, ami sok érdeklődőt vonzhat be az elektromos versenyautók világába.

Forrás: Carscoops