Lehetetlen betelni ezzel a gyárilag kézzel festett, színváltós Porsche 911-essel

2024.07.01. 16:09

Röviden:

  • A Porsche a Sonderwunch program keretein belül készített egy csodás, egyedi 911 Turbo S-t.
  • Ezen a konkrét autón 50 olyan részlet van, ami teljesen egyedi.
  • A legérdekesebb pontja a fényezése, ami kézzel készült és színváltós.

Nem kérdés, hogy a Porsche 911 különleges sportautó: farmotoros, a formája bárhol felismerhető és úgy mozog az úton, ahogy semmi más. Előfordul azonban olyan, akinek egy új 911 nem elég egyedi, ezért szeretné a saját ízlésére formálni, de csak a gyári megoldásokban hisz.

Ilyenkor jön képbe a Porsche Sonderwunsch programja, ami magyarra fordítva különleges kérést jelent. A beszédes elnevezésű program keretein belül a Porsche egy igazán pompás 911-est készített, aminek a színe a legkülönlegesebb része.

A Porsche ezzel az egyedi 911-esel szeretné bemutatni, hogy milyen lehetőségek rejlenek a Sonderwunch programban. A színnel kezdték: az Urban Bamboo fantázianevű fényezés kézzel készült, és nem csak maga az árnyalat különleges. A Chromaflair nevű eljárás lényege, hogy öt réteg színt fújnak az autóra, ami így a ráeső fény szögétől és mennyiségétől függően mindig kicsit más árnyalatúnak látszik. Tehát kvázi színváltós.

A kivételes árnyalatot az oldalán végigfutó, sötét dekorcsíkkal egészítették ki. A zöldes Urban Bamboo-n kívül egyébként több más, Chromaflair eljárással készült szín is elérhető lesz a Sonderwunch program keretein belül. A beltér bőrözése is teljesen egyedi, és rímel a külsőre. A torta tetejére finoman elhelyezett cseresznye a küszöbborításon látható felirat: ez azt mondja, hogy ...it's not just a car..., vagyis ez nem csak egy autó. Ezzel nem tudunk vitatkozni.

A Porsche pillanatok alatt eladta az egyedi autót, amit egy rajongó vásárolt meg, valószínűleg nagyon drágán.

A különleges fényezést – és a sok más, összesen 50 egyedi részletet – egy 911 Turbo S kapta, ami jelenleg a legerősebb 911-es: 650 lóerőt tud, amihez 800 Nm-es csúcsnyomaték párosul. Ezek alapján nem meglepő, hogy a Turbo S egy pokoli gyors autó: nulláról százra 2,7 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig 330 km/h. A gyorsulásról ráadásul tudjuk, hogy a valóságban inkább 2,3-2,4 másodperc körül alakul, ami teljesen szürreális.

Forrás: Porsche