- A Porsche Taycan rövid idő alatt lett a legnépszerűbb Porsche Európában, 2024 első negyedévében azonban beszakadtak az eladások.
- A Stuttgarter Zeitung szerint a gyártást is visszafogják, egy műszakra állhat át a zuffenhausi gyár, állandó dolgozókat azonban nem küldenek el.
- Különösen Kínában teljesít rosszul a Porsche, megváltást a friss modellektől, főleg a Macan EV-től várnak.
A Taycan 2019-ben mutatkozott be a nagyközönségnek, és szinte rögtön slágertermék is lett: két év alatt a legnépszerűbb Porsche lett Európában, azaz még a 911-nél is több fogyott belőle. A 40 ezres darabszámot nagyságrendileg tartotta is modell, ám az idén februárban bemutatott frissítéssel beszakadtak az eladások: 2024 első negyedévében 54 százalékkal kevesebb Taycan fogyott az egy évvel korábbi időszakhoz képest. A márka fő piacán, Kínában a legnagyobb a visszaesés - köszönhetően a helyi szereplők térnyerésének.
A Stuttgarter Zeitung értesülései szerint a fentiek miatt a gyártást is visszafogják a németek, a gyárban egy műszakra állnak át, de a Porsche szerint strukturális átalakítás lesz Zuffenhausenben, állandó dolgozóktól nem válnak meg - igaz, pár héttel ezelőtt néhány száz határozott ideig tartó munkaviszonyt nem újítottak meg.
A jelenség nem egyedi, a villanyautók iránti kereslet idén csökkent, legtöbben annak tulajdonítják a tendenciát, hogy akik idejekorán be akartak szállni a villanyautózásba, azok már megtették, a többség pedig a jobb gazdasági körülményekre és az olcsóbb modellekre vár. A Porsche kapcsán olcsó modellekről nem beszélhetünk, ráadásul a Teslánál és különösen a kínai márkáknál zajló árcsökkentő háborúban sem kívánnak részt venni, hogy ne rontsák a cég értékét.
A Porsche az erősebb, nagyobb hatótávolságú és gyorsabban tölthető friss verzió mellett főleg a Macan EV-ben látja a megváltást, ezekkel együtt idén négy új/frissített modellt mutat be (Taycan, 911, Macan EV, Panamera), ilyen rövid idő alatt ennyi újítás a márkától szokatlan. A kínai helyzet nyomasztó, biztató részlet azonban, hogy a Macanra 10 ezer megrendelés érkezett márciusban úgy, hogy a leendő vásárlók még nem is ülhettek az autóban. A jelenlegi információk szerint a luxus SUV-hez a kínai CATL szállítja az akkumulátort.