Jelentősen könnyebb és gyorsabb lesz az autópálya-matricákkal kapcsolatos ügyintézés

2024.07.06. 16:04

  • Autópálya-matricával kapcsolatos ügyeket eddig csak személyesen, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) ügyfélszolgálatán lehetett intézni.
  • Mostantól azonban gyorsabb és kényelmesebb, videóhívásos ügyintézésre is lehetőség van.
  • A szolgáltatás igénybevétele hétköznap 8 és 16 óra között lehetséges, egy videóhívásra alkalmas, mikrofonnal, kamerával és hangszóróval felszerelt eszköz segítségével.

Autópálya-matricát vásárolni csupán néhány percbe telik, de ha valami nem a tervek szerint alakul, az utólagos ügyintézés eddig fárasztó és lassú folyamat volt: az ügyfeleknek személyesen kellett felkeresniük a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) ügyfélszolgálatát. Az ügyintézés azonban most sokkal könnyebbé és gyorsabbá válik.

A vállalat bejelentette, hogy már személyes megjelenés nélkül, videóhívásos ügyintézés formájában is kapcsolatba lehet lépni az ügyfélszolgálattal, így időt és energiát takarítva meg az ügyfeleknek.

Képernyőkép 2024-07-05 160538.png



A NÚSZ Zrt. tavaly nyáron fogott bele az ügyfélszolgálati tevékenység átalakításába, hogy azt jobban az ügyfelek igényeihez igazítsák. Az új, videós ügyintézés dr. Bozóky Alex, a NÚSZ Zrt. vezérigazgatója szerint siker az ügyfelek körében: „A tesztüzem tavalyi év végén indult, és az első hat hónap tapasztalatai kifejezetten pozitívak. Az ügyfelek örülnek a lehetőségnek és élnek is vele, amit az ügyfélelégedettségi szint (4,83/5) is alátámaszt." – írja a vállalat közleménye.

A videós ügyintézés a nemzetiutdij.hu oldalon, a „Videóhívás” gombra kattintva érhető el, hétköznap 8 és 16 óra között. A szolgáltatás igénybevételéhez egy videóhívásra alkalmas, mikrofonnal, kamerával és hangszóróval felszerelt eszköz szükséges. Bár egy okostelefon is ilyen, a vállalat elsősorban asztali számítógépet vagy laptopot ajánl, mivel az ügyintézés során be kell mutatni a személyes- és járműadatok megerősítéséhez szükséges dokumentumokat.

A videóhíváson keresztül többek között az alábbi ügyek intézhetők:

  • e-matrica másik járműre történő átírása (pl: gépjármű eladása/vétele esetén),
  • a vásárlás során tévesen rögzített rendszám/felségjel javítása (maximum 3 karakter erejéig),
  • pótdíjkedvezmények igénybe vétele,
  • téves detektálással, esetleg e-matrica-igazolással kapcsolatos ügyintézés,
  • részletfizetési kérelem benyújtása.