Amszterdamban tesztelik a Renault új városi villanyteherautóját
- A Renault Oxygen gyári tesztjei még nem értek véget.
- Most a Jumbo, holland szupermarketlánc próbál ki egy hűtős Oxygent.
- A féléves teszt után kiderül, hogy érdemes-e az összes városi, áruterítő teherautót alternatív hajtásúra cserélni.
A Renault Trucks tavaly szeptemberben mutatta be az elektromos, városi, áruterítő teherautójának prototípusát. A Volvo Trucks tulajdonában lévő gyártó képviselői, az Oxygen bemutatóján elmondták, hogy járművük még nem a végleges sorozatgyártásra szánt változat, ugyanis a villanykamionjukat évekig tartós tesztsorozatnak vetik alá a sorozatgyártás megkezdése előtt. Az első két prototípust a Renault teszteli a párizsi és lyoni üzemeinek logisztikai láncában. Bár ez a gyári tesztsorozat még nem ért véget, most mégis bedobják a mélyvízbe a Renault Oxygent.
A Renault megállapodást kötött a több mint 700 élelmiszerüzletet birtokló Jumbóval, Hollandia és Belgium második legnagyobb bolthálózatával, illetve az üzleteket áruval ellátó SVZ-vel. A megállapodás szerint a cégek hosszútávon tesztelik a Renault Oxygen, új hűtős változatát. Az elektromos teherautót kizárólag Amszterdamban használják majd, az ottani boltokba fog szállítani hűtést igénylő élelmiszereket, az elkövetkező fél évben.
A pontosan tíz méter hosszú Oxygen, 2,6 méter széles, 3,8 méter magas és üresen 17,5 tonna. Maximális össztömege 26 tonna. A fülke mögé beépített három akkupakk összteljesítménye 282 kWh, amelyekkel 150 kilométert tud megtenni, egy feltöltéssel a Renault elektromos teherautója. A Jumbo Oxygenje egyszerre 25 áruval megpakolt rollkocsit tud elszállítani, amely árumennyiség 3-4 üzlet kiszolgálására elegendő, így nagy valószínűség szerint a teherautó sofőrjének nem kell majd a hatótávparától tartania.
Ha sikeresen zárul a féléves amszterdami teszt, akkor az SVZ több tucat elektromos teherautót szerez be a következő években. A Jumbo célja az, hogy 2030-ra az összes városi, áruterítő teherautójuk alternatív hajtásrendszerű legyen.