- Visszatérhet a Toyota bB (Scion xB).
- Az ikonikus kisautó a formája és alacsony ára miatt volt nagyon népszerű.
- Csak Ázsiában és Amerikában árulták az első generációt, a második Európában is megjelent.
- Egy nemrég bemutatott koncepció elején megjelent a bB+ Concept felirat, sokan arra következtetnek, hogy visszatér a típus.
Itthon kevesen ismerik, pedig 16 éven keresztül gyártották a Toyota fura kis kockáját. Létezett Toyota, Scion és Subaru logóval, majd a második generációja Daihatsu emblémával is elérhetővé vált. A Materiára már talán többen emlékeznek itthon, mint az ikonikus Scion xB-re – bár került néhány az országba –, de a legnagyobb homály a bB-t fedi valószínűleg. Nem véletlen, ez egy japán belpiacos modell volt.
Bár a gyártást befejezték 2016-ban, nagyjából fél éve megjelent egy Toyota koncepcióautó KAYOIBAKO néven, melynek az elején egy bB+ Concept felirat látható. Pletykák szerint ez azért van, mert a Toyota visszahozza ikonikus dobozautóját a piacra modernebb formában. Arról viszont egyelőre nem tudni, hogy globális modellről lesz-e szó, vagy ez is marad Ázsiában és Amerikában, mint elődjei.
A koncepció egyébként egy jól variálható, mini családi egyterű. Lehet benne 1, 2, 3 vagy 4 ülés, alakíthatunk ki benne ágyat, raktárt, vagy egy különleges üléssé alakítható kerekesszékkel a mozgássérülteknek is kedvezhet. A különleges kialakítás és a sokszínűség mellett környezetbarát a KAYOIBAKO, mert tisztán elektromos hajtása van. Erről részleteket viszont nem árultak el.
Az első bB-t (Black Box) a Yaris Verso alapjaira építették és 1,3, illetve 1,5 literes, négyhengeres motorokkal. Különös de vagány formája és alacsony ára miatt hamar népszerűvé vált a fiatalok között és komoly tuningkultúra alakult ki körülötte. Egyenesen a Toyota által alapított Scion almárkától is lehetett tuning alkatrészeket vásárolni. Egyik kivitelét sem árulták Európában, viszont az utóbbi években néhány Scion xB bekerült Magyarországra.
A széria második generációja már kicsit gömbölydedebb lett és azt a Toyota a Daihatsuval közösen fejlesztette ki, 2006-től árulták. Maradtak az 1,3 és 1,5 literes motorok, illetve elérhető volt benne opcionálisan az összkerékhajtás. Bár a bB és az xB nevek továbbra sem kerültek futottak hazai piacon, a Daihatsu Materia elérhető volt Európában és került néhány Magyarországra is. A típust legutolsó formájában 2016-ban utód nélkül elkaszálták.
Forrás: Bestcarweb