Több százezer 3-as BMW-t hívnak vissza életveszélyes légzsákok miatt!
- A BMW 375 000 darab 3-as visszahívását rendelte el életveszélyes Takata légzsákok miatt.
- A felhasználók 2006 és 2012 közötti 3-as BMW-kbe szerelhettek utólag Sport és M Sport kormánykereket, amelyek magukban hordozzák a hibás egységet.
- Egyre több márkakereskedő jelentett ilyen problémát az anyavállalatnak, így elrendelték a visszahívást és az autók bevizsgálását.
- Hibás Takata légzsákok eddig 27 alkalommal okoztak halálos sérülést, ezért az érintett gyártók nagyon komolyan kezelik a kérdést.
Óriási visszahívási akció előtt áll a BMW, 375 000 autó átvizsgálására készülnek életveszélyes kormánylégzsákok miatt. Kiderült, hogy bár a gyári kormányban található légzsákok jók, az utólag beszerelt Sport vagy M Sport csomag kormányaiban található Takata légzsákok hibásak. Mivel a tudomásukra jutott, hogy több 3-as BMW-ben is lehet ilyen kormány, ezért az autók visszahívását és átvizsgálását rendelték el.
Az is meglepő, hogy a visszahívás nem új, hanem esetenként közel 20 éves autókat is érint. A jelentés szerint a 2006 és 2011 között gyártott 323i, 325i, 325xi, 328i, 328xi, 330i, 330xi, 335i és 335xi modellek érintettek karosszériaváltozattól függetlenül. Emellett érintett lehet néhány 2009 és 2011 között gyártott 335d, nekik is értesítést küld a visszahívásról a bajor gyártó. A vizsgálatot egyébként azután indították el, miután több márkakereskedés is jelentést tett olyan autókról, amibe a tulajok a potenciálisan hibás kormánykereket szerelték utólag.
A BMW egyelőre nem tud olyan esetről, ahol a légzsákpatron hibás működése miatt bárki megsérült volna, ennek ellenére nem veszik félvállról a problémát. Az érintett autógyártók 2013 óta foglalkoznak a Takata légzsákokban található patronok problémáival, összesen 67 millió darab kerülhetett ki több tízmillió autóba az évek során. Hogy pontosan miről szól ez a visszahívás és hogyan alakult ki a modern autóipar legnagyobb botránya, arról itt olvashatsz részletesebben, Horváth Máté cikkében.
Ezekben ammónium-nitrát van, mely a folyamatos hőmérsékletváltozás hatására idővel elszólhatja magát és a légzsák váratlanul kinyílik. A súlyosabb probléma, hogy ilyenkor a patron háza is vele együtt robban, így repeszek szóródhatnak szét és okozhatnak halálos sérülést. Ahogy eddig 27 alkalommal okoztak is az Egyesült Államokban, a visszahívási akciók emiatt nem ma kezdődtek.
Forrás: Motor1