A BMW a legkelendőbb német prémium, akár elektromos, akár nem
- Erős eladási számokkal zárta a 2024-es első félévet a BMW.
- Maga mögé utasította két nagy riválisát, a Mercedest és az Audit is.
- Elektromos, hibrid és belsőégésű motoros autóik is jól mennek, fél év alatt 1 096 486 autót adtak el, míg a második Mercedes 959 700-at, az Audi pedig csak 833 000-et.
- Elektromos autó eladásokban is brillíroztak a bajorok, 34 százalékos növekedést tudnak felmutatni.
- A csoport további márkái, a Mini és a Rolls-Royce eladásai csökkentek az elmúlt fél évben.
Bár a csoport eladásai minimálisan csökkentek az előző év azonos időszakához képest, a BMW mégis képes volt 2,3 százalékos emelkedést mutatni autóeladásokban az első félévben. A csoport legnagyobb márkája 1 096 486 autót adott el 2024 első hat hónapban, ezzel kiemelkedve legnagyobb riválisai, a Mercedes és az Audi mellől. Előbbi egyébként a második 959 700 eladott autóval (ez 7 százalékos növekedés a tavalyi azonos időszakhoz képest), míg az Audié a dobogó legalacsonyabb foka 833 000-el.
Ennél még érdekesebbek az elektromos autó eladások, aminél szintén a BMW vezet nem is kevéssel. 2024 első félévében 180 ezer ilyen autót adtak el, ami az előző esztendő azonos időszakához képest 34 százalékos növekedés. Ezzel szemben a második Mercedes eladásai 17 százalékkal csökkentek ezen a fronton, az első hat hónapban csupán 93 400 elektromos autót adtak el. Bár az elektromos Audik eladásai emelkedtek 1,3 százalékot tavalyhoz képest, épp a napokban jelent meg a hír, hogy a zászlóshajó Q8 e-tron gyártásának leállítását és ezzel együtt a brüsszeli gyáregységük bezárását fontolgatják.
Ha már Volkswagen konszern, akkor érdemes még idehúzni a Porschét, ami sokkal kevesebb autót ad el a három nagy német prémiumnál, ráadásul az idei első félévben 7 százalékos visszaesést mutatnak a számaik, 155 945 autót adtak el. Ebben szerepet játszik, hogy csökkentek az eladásaik a kínai piacon, illetve 51 százalékkal estek vissza a Taycan eladások. Szakértők szerint a Mercedes, az Audi és a Porsche is új modellszériák bevezetését tervezi, ami javítja majd az eredményeiket a közeljövőben.
A BMW sikereihez hozzátartozik, hogy elég jól fut a zászlóshajó 7-es széria, de jó eladási számokat produkál az X1-es és a 3-as is. Sokan attól tartottak, hogy a bajor márka elektromos modelljei nem mennek majd jól a különc, megosztó dizájn miatt, de nem lett igazuk. Emellett az M részleg is egészen jól teljesített, mert az idei első félévben 99 517 autót adtak el, ami 5,1 százalékos növekedés. Érdemi visszaesést a csoport további márkái, a Rolls-Royce és a Mini mutatnak. Előbbi 2 819 autót adott el fél év alatt, ami a tavalyi azonos időszakhoz képest 11,4 százalékos csökkenés, míg utóbbi 18,7 százalékos beesést mutatott, 114 054 autót adtak el.
Forrás: Carscoops