- A FIA elnöke átalakítatta Koenigsegg Agera RS-ét, amiből összesen 25-öt készítettek.
- A Chimera nevet kapó autóban a Jesko motorja és a CC850 váltója van.
- Az Agera RS így már 9 sebességes automatával (vagy hatsebességes manuálissal) és 1622 lóerővel büszkélkedik.
25 mondhatja el magáról, hogy van egy Koenigsegg Agera RS-e. Ez viszont a múlté, ugyanis az egyik műszakilag teljesen át lett alakítva, méghozzá a Koenigsegg által, kérésre. Így született meg a Jesko motoros, CC850 váltós Agera RS, a Chimera.
Az elborult ötlet gazdája nem más, mint Mohammed Ben Sulayem, a FIA elnöke. Sulayem (volt) az egyik a 25-ből, aki Agera RS-sel rendelkezik (összes autójának értéke megközelíti a 28 milliárd forintot), és úgy gondolta, hogy a már megrendelt Jeskója és CC850-e mellé beférne egy modernebb, erősebb Agera RS is.
Ezért a svéd gyártóhoz fordult azzal az ötletével, hogy mi lenne, ha az 1379 lóerős ötliteres V8-ast kicserélnék a Jesko 1622 lóerős V8-asára. Ha már ott vannak az Agera RS hétsebességes automatáját is cseréljék le a CC850 Engage Shift System rendszerű váltójára (ez egy 9 sebességes automata, ami gombnyomásra hatsebességes manuálisként is használható, vagyis váltó és kuplungpedál is van benne).
A szokatlan kéréstől nem hőkölt vissza a Koenigsegg, sőt kihívásnak vették, és az ilyen őrültségekben ők úgyis benne vannak. Végül így született meg a Chimera, amiből csak ez az egy darab lesz a világon. A Chimera pedig nemcsak ugyanolyan erős, mint a Jesko, de 100 kilogrammal is könnyebb nála, vagyis 1,4 tonna alatt van.
A 3-az-1-ben Koenigsegget a Top Gear tesztelhette, amiről egy hosszabb videót is megosztottak: