Valószínűleg te is átgörgetnél fölötte a Facebook Marketplace hirdetésözönében, legfeljebb mosolyognál egyet, hogy egy ilyen öreg, közepes Lexusért milyen őrült kér ennyi pénzt, de a Jalopnik jó érzékkel szúrta ki ezt a kocsit, hiszen ilyen IS300 sosem létezett: 3 literes 2JZ motorral, kombiként és kézi váltóval ez egy tökéletes kompromisszumnak hangzik, ha csak egy autót tarthatsz otthon.
- Eladóvá vált egy olyan Lexus IS300, ami kombiként kézi váltós átalakítást kapott
- Nem hibátlan, de 7 millió forintba kerül
- Egyelőre még keresi a gazdáját
Európában ezt a karosszériát leginkább Lexus IS200-ként ismerhetjük, ezekből még viszonylag sok bukkan fel a piacon – ami ebben a kontextusban néhány tucat autót jelent –, és bár a 155 lóerős 1G-FE motorja nem legendás, illetve nem is zavarba ejtően erős, összességében egy nagyon kellemes, régi vágású vezetési élményt ad igényes futóművel, kiváló merevséggel, hátsókerék-hajtással, akár önzáró diffivel és gyönyörű kronográf-óracsoporttal.
Az IS300 már magasabb polc: a szívó 2JZ motor 218 lóereje jóval rugalmasabb autózást biztosít, viszont Európában nem létezett belőle kézi váltós, csak automata kivitel, és Amerikában is ritka, csak a szedánból gyártottak. Számomra ez a mai napig érthetetlen, nálam jobban valószínűleg csak egy virginiai figura botránkozott meg ezen, aki épített is magának egy kézi váltós kombit, azaz SportCrosst.
Az autó egy 2002-es, tehát a kombi-széria elejéről származó IS300, amiből összesen 3000 darabot adott el Amerikában a Lexus, fő érdekessége, hogy egy helyi, Toyotákra specializált műhely kidobta belőle az automata váltót és gyári alkatrészekkel, pedálgéppel, váltóval, kulisszával, diffivel és motorvezérlővel kézi váltóst csinált belőle.
Ha már leszereltek mindent, kapott könnyített lendkereket, erősített kuplungot, illetve a még jobb autózási élmény érdekében komolyabb lengéscsillapítókat, tuning kipufogórendszert, illetve a japán belpiacos Altezza-variánsról néhány külső elemet és könnyű Kosei K1 felniket is tettek rá, hogy kívülről se csak egy átlagos IS300-nak tűnjön, kerülném vele a Váci út és a Deák tér környékét péntek esténként, az biztos.
A 18500 dolláros, azaz közel 7 millió forintos ár ellenére a tulajdonos előre felkészít arra, hogy nem hibátlan az autó, a műszerfal ragadósra kopott, a szárny lakkhibás, a szélvédő kavicsos, és a 22 év szerelési és használati nyomai látszanak rajta itt-ott, valamint benne maradt az eredeti, váltóvezérlős kormány és az óracsoport is maradt az automatáé, P-R-N-D feliratokkal.
Valószínűleg a piac még nem érett meg arra, hogy egy ilyen autóért ennyi pénzt adjon, az eladó körülbelül két hónapja hirdette meg először a kocsit, de előbb-utóbb biztosan megérkezik a vevő, az európai piacon egy teljesen széria, 85 ezer mérföldnél jóval többet futott IS300-ért is 4-5 milliós nagyságrendű összeget kérnek el.
Képek forrása: Facebook Marketplace