Elkészült a Red Bull 1200 lóerős, V10-es hipersportautója

2024.07.14. 18:56

  • A Red Bull bemutatta régóta készülő hipersportautóját, amit kifejezetten versenypályára szánnak.
  • Az autóban egy 1000 lóerős, szívó, V10-es motor dolgozik és egy 200 lóerős villanymotor segíti, a végsebessége 350 km/h körül alakul.
  • Mögöttük egy hatsebességes szekvenciális váltó van, ami a hátsó kerekekre küldi a hajtást.
  • Az autó mind a négy sarkában állítható, nyomórudas felfüggesztés van és a 18 colos szénszálas felnik karbon-kerámia féktárcsákat rejtenek.
  • A Red Bull 2 év vagy 4000 kilométer garanciát vállal a középmotoros sportautóra.
  • Az autóból csupán 50 darabot építenek és már mindegyik elkelt.

Néhány másik gyártóval együtt a Red Bull is Goodwoodban a Festival of Speed nevű rendezvényen mutatja be legújabb sportautóját. Az RB17-et már régóta ígérgetik, de végre itt van és félelmetes adatokkal operál. A kétüléses sportautót kifejezetten versenypályára szánták, így nem kellett az utcai autók normáihoz alkalmazkodnia a mérnököknek. A formatervezés során példás aerodinamikát hoztak össze egy lényegében felöltöztetett forma-1-es autóra. A temérdek külső szénszálas elem csak a jéghegy csúcsa, a szerkezetben is használtak bőséggel a karbont, így az autó súlya végül alig éri el 900 kilót.

Kategórián belül az RB17 pehelysúlyúnak számít, ennek ellenére nem vették félvállról a hajtáslánc kérdéskörét sem. Egy 4,5 literes, szívó V10-es motort építettek az utascella mögé. Főtengelye akár a 15 000-es percenkénti fordulatot is elérheti, miközben a csúcsteljesítménye 1000 lóerő körül van. A hajtásban emellett szerepel egy 200 lóerős villanymotor, így a rendszer összesen 1200 lóerőt képes leadni a hatsebességes, szekvenciális váltóra, ami tovább küldi a hajtást a hátsó kerekekre, itt egy hidraulikus rendszerrel működő önzáró differenciálmű segíti a tapadást. A váltóban nincs rükverc fokozat, az autó csak a villanymotor sebességével képes tolatni.

Ilyen teljesítmény mellett nem lehet meglepetés, hogy az RB17 pokoli gyors, a végsebességét 217 mph-ra, azaz 350 km/h-ra becsülik. A spéci légterelőkkel ellátott autó akár 1,7 tonna leszorító erőt is képes termelni, így biztosan nem száll el ha feszegetjük a korlátait. Ráadásul elég komoly nyomórudas, állítható futóművet szereltek alá, mely elektronikusan is képes hangolni magát. Lassú haladás esetén például kiemeli az autót, hogy sérülés nélkül átjusson kisebb akadályokon, bukkanókon.

Az autó mind a négy sarkában karbon-kerámia féktárcsák vannak a speciális, 18 colos, szénszálas felnik alatt – amiken egyébként kifejezetten ehhez az autóhoz fejlesztett Michelin slick gumik feszülnek. Ha nem tetszik ez az összeállítás rendelhetünk az autóra 20 colos felniket is hasonlóan versenypályára szánt gumikkal.

A Red Bull minden autóra két év vagy 4000 kilométer garanciát vállal – amelyik hamarabb bekövetkezik. A kilométer talán kevésnek tűnhet, de ezt az autót nem utcára szánják, hanem kifejezetten versenypályára. A jövőben emiatt terveznek is majd olyan eseményeket, ahol összehívják a tulajokat és szerveznek nekik egy közös pályanapot. Nem lesznek sokan, mert az RB17-ből mindössze 50 darab készül majd és talán az sem ér senkit meglepetésként ha azt mondom: már mindegyik elkelt.

Forrás: Motor1