Kétszáz kilométeres hatótávot ígér 1,2 millióért a román villanyrobogó-tervező, aki elégedetlen volt a konkurenciával
- Egy román formatervező mérnök vette magának a bátorságot és saját fejlesztésű elektromos robogók gyártásába kezdett. Egyelőre egy városi használatra alkalmas terméket kínál.
- A 200 kilométeres hatótávot ígér a gyártó. Ehhez 4 kW-s motort és 5,4 kWh-s akksit használt.
- Már elkelt 100 darab.

Saját tervezésű és gyártmányú elektromos robogót dobott piacra egy romániai cég a Maszol.ro erdélyi magyar nyelvű hírportál szerint. A Ride Colibri alapítója Petre Georgescu, aki Nagy-Britanniában tanult ipari formatervezést, majd az elektromos kerékpárokat gyártó Hummingbird Bike munkatársa volt. Az elektromos robogó ötlete azt követően született meg, hogy 2020-ban hazatelepült Bukarestbe.
„Elkezdtem egy elektromos robogóval közlekedni, azonban többször cserbenhagyott, mert az akkumulátora túl gyenge volt. Elkezdtem azon gondolkodni, hogy meg tudnám-e csinálni a piac legnagyobb hatótávolságú robogóját” – mondta a vállalkozó. Miután feltérképezte a piacot, a garázsában elkezdett dolgozni a Colibri M22 prototípusán.
A járművet saját fejlesztésű, 4 kW-os teljesítményű motor hajtja, melyet három LG márkájú, összesen 5,4 kWh-s akkumulátor táplál. A robogó végsebessége 45 kilométer/óra. Egy feltöltéssel 200 kilométer megtételére képes Georgescu szerint. A robogó weboldala pedig annyit állít, hogy a legnagyobb hatótávú motorról van szó.
Létezik egyetlen akkumulátoros verzió is, aminek a hatótávolsága csupán 40 kilométer, de akkujait két óra alatt fel lehet tölteni. Georgescu elmondása szerint egyedi rendszert használnak, párhuzamosan három akkumulátort, ami csökkenti a melegedést és növeli a hatásfokot. A Colibri M22 váza összecsukható, ami megkönnyíti tárolását.
A vázat és az alkatrészek zömét Szatmárnémetiben gyártják, a gumiabroncsokat Szlovákiából, pár alkatrészt pedig Kínából importálnak. Az összeszerelés is Szatmárnémetiben történik. Egy robogót körülbelül 20 óra alatt állítanak elő. Mostanáig 100 darabot értékesítettek. Ezek közül húszat már meg is kaptak a megrendelők. A cég weboldala szerint áfa nélkül 3300 dollárba kerül a robogó, ami 20 ezer híján 1,2 millió forintot jelent.
A ColibriM22-t városi közlekedésre tervezték, de szeretnének kifejleszteni egy erősebb, nagyobb távolságok megtételére alkalmas modellt is, amelyet exportálnának is. Ehhez 400 ezer euróra lenne szükségük. A cég egyébként 30 ezer euró kezdőtőkével indult, amit egy 60 ezer, majd egy 220 ezer eurós befektetés követett. Romániában több hazai cégek saját márkaneve alatt forgalmazott elektromos robogó kapható, azonbanezek, kínai fejlesztések, s ott is gyártják őket.

Az oldalról ajánljuk
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
