A Genesis szerint is hibrid autó kell az embereknek az elektromos helyett
- A visszaesett globális elektromos autó eladásokra reagált a Genesis.
- A márka vezetője egy interjúban elmondta, hogy a keresleti fókusz jelenleg a hibrideken van.
- Emiatt kicsit visszafogják az elektromos autó fejlesztéseket és a hibridekre koncentrálnak.
- Ettől függetlenül nem engedik el a tisztán elektromos jövőt, csak később várják az beteljesülését.
- Hasonlóan reagált a kérdésre nemrég a General Motors, és a Volvo számai szerint nekik is így kéne tenniük.
Itthon kevésbé ismert név egyelőre a Genesis, ez a Hyundai prémium márkája. Sok országban azonban elég sikeresen terjeszkednek és a legtöbb ismert szegmensben, méretosztályban kínálnak autót. Ők is komoly energiát fektettek az elektromos modellek fejlesztésébe, azonban a piac berántotta a féket, miközben a gyártók ennél optimistább előrejelzések szerint dolgoztak. Aki tud hirtelen reagálni a helyzetre, az hibriddel reagál. Így tesz a Genesis is.
A márka globális vezetője, Mike Song egy Top Gearnek adott interjújában beszélt arról, hogy jelentős mértékben lassultak az elektromos autó eladások és ez globális tendencia. Ezzel szemben viszont a hibrid autók iránti kereslet megnőtt, ezért azonnal reagáltak és hibrid rendszerek fejlesztésébe kezdtek. Arról egyelőre nincsenek hírek, hogy a Genesisen belül ez mit takar, de valószínűleg az anyavállalat Hyundaitól kölcsönöznek majd erősebb sima és plug-in hibrid rendszereket.
Azt is elmondta, hogy ettől függetlenül nem engedik el az elektromos jövőképet, amit megálmodtak a márkának. Úgy látják, hogy a lassulás ellenére ugyanúgy bekövetkezik majd, csak lehet, hogy később. Ezért most hibrid autókkal akarják kiszolgálni a piacot és közben csendben kibővítik az elektromos kínálatukat, hogy készek legyenek a teljes átállásra.
Ez a hír azért érdekes a dél-koreai prémiumgyártótól, mert nemrég szinte pontosan ugyanez történt a General Motors-szal. Az amerikai vállalat vezérigazgatója szinte pontosan ugyanígy nyilatkozott a jelenlegi helyzetről és ők is ezen stratégia szerint gondolkodnak. Kihúzzák az elkövetkezendő egy-két ívtizedet hibridekkel, közben pedig fejlesztik elektromos autóikat. Valószínűleg a GM-en és a Genesisen kívül sokan döntenek majd még így, hiszen jelenleg ezt diktálja a piac. A Volvo elektromos autós forgalma például 65 százalékkal zuhant 2024 első negyedévében, de hibrid eladásaik 45 százalékkal emelkedtek. Eszerint pedig valószínűleg nekik is a fent említett gyártók stratégiáját kéne követnie, ha továbbra is fenn akarnak maradni.
Forrás: Motor1