- M6 nevű egyterűvel jelent meg a BYD, amely először a dél-ázsiai piacokon árulja majd az új modellt.
- Az ottani ár forintra átszámolva vonzónak tűnik. A hatótávolsága pedig 530 kilométer a gyár ígérete szerint.
Szegeden gyárat építő kínai BYD az autópiac valamennyi kategóriájában szeretne jelen lenni. Most az MPV-k, egyterűek szegmensét célozta meg az M6 néven futó modelljével.
Első körben Indonéziában
Az újdonsággal első körben a délkelet-ázsiai országokban akarnak hasítani. Ennek szellemében az indonéziai nemzetközi autókiállításon mutatták be. A BYD M6 lesz az első elektromos maghajtású egyterű a régió újautó-piacán. A típust három modellváltozatban dobják piacra. Az első elnevezése Standard 7-seater, a másodiké Superior 7-seater, a harmadiké Superios Captain 6-seater - írja az Electrek villanyautós szakportál.
Az autó ára messze nem barátságtalan a méreteihez képest. Az alapváltozat ára 23,4 ezer dollárnak - 8,4 millió forintnak - megfelelő indonéz rúpiáról indul, míg a Superior szintért már 25,9 ezer dollárnak - 9,3 millió forintnak - megfelelő összeget kell adni. Az áraknál azonban figyelembe kell venni, hogy országonként különböző adószabályok és támogatások vonatkoznak az egyes autókra.
Mekkora és meddig megy el?
Az M6-sok 55,4 és 71,8 kWh-s BYD akkumulátorai a gyári adatok szerint 420 és 530 kilométeres hatótávot tesznek lehetővé. Egy 115 kW kapacitású töltővel 40 perc alatt lehet feltölteni ezeket 10 százalékról 80 százalékra.
A karosszéria méretei igazodnak a versenytársakéhoz, például a Toyota Innováéhoz. Az M6 hossza 4,71 méter, szélessége 1,81 méter, magassága 1,69 méter. A BYD várakozások szerint 2026-tól kezdve fog elektromos autókat gyártani Indonéziában, ahol 1,3 milliárd dolláros befektetésével épít évi 150 ezer autó előállítására képes üzemet.
Egyterűk reneszánsza?
A BYD lépése azért is érdekes, mert az európai piacról lényegében elbúcsúztak az egyébként igen praktikus egyterűek. Amennyiben a BYD az európai piacot is célba veszi, akkor van esély rá, hogy ezek visszatérjenek.
Hogy miért is fontos és jó autók ezek. Az kiderül, Balló Marci kollégánk Volkswagen Sharanról szóló, "Csak a jók mennek el" című nekrológjából, amit itt található. Ugyanerről szól Horváth Máté "Meghalt az egyterű, éljen az egyterű" összefoglalója pedig itt érhető el. Érdemes mindkettő elolvasni. !