- M6 nevű egyterűvel jelent meg a BYD, amely először a dél-ázsiai piacokon árulja majd az új modellt.
- Az ottani ár forintra átszámolva vonzónak tűnik. A hatótávolsága pedig 530 kilométer a gyár ígérete szerint.

Szegeden gyárat építő kínai BYD az autópiac valamennyi kategóriájában szeretne jelen lenni. Most az MPV-k, egyterűek szegmensét célozta meg az M6 néven futó modelljével.
Első körben Indonéziában
Az újdonsággal első körben a délkelet-ázsiai országokban akarnak hasítani. Ennek szellemében az indonéziai nemzetközi autókiállításon mutatták be. A BYD M6 lesz az első elektromos maghajtású egyterű a régió újautó-piacán. A típust három modellváltozatban dobják piacra. Az első elnevezése Standard 7-seater, a másodiké Superior 7-seater, a harmadiké Superios Captain 6-seater - írja az Electrek villanyautós szakportál.
Az autó ára messze nem barátságtalan a méreteihez képest. Az alapváltozat ára 23,4 ezer dollárnak - 8,4 millió forintnak - megfelelő indonéz rúpiáról indul, míg a Superior szintért már 25,9 ezer dollárnak - 9,3 millió forintnak - megfelelő összeget kell adni. Az áraknál azonban figyelembe kell venni, hogy országonként különböző adószabályok és támogatások vonatkoznak az egyes autókra.
Mekkora és meddig megy el?
Az M6-sok 55,4 és 71,8 kWh-s BYD akkumulátorai a gyári adatok szerint 420 és 530 kilométeres hatótávot tesznek lehetővé. Egy 115 kW kapacitású töltővel 40 perc alatt lehet feltölteni ezeket 10 százalékról 80 százalékra.
A karosszéria méretei igazodnak a versenytársakéhoz, például a Toyota Innováéhoz. Az M6 hossza 4,71 méter, szélessége 1,81 méter, magassága 1,69 méter. A BYD várakozások szerint 2026-tól kezdve fog elektromos autókat gyártani Indonéziában, ahol 1,3 milliárd dolláros befektetésével épít évi 150 ezer autó előállítására képes üzemet.
Egyterűk reneszánsza?
A BYD lépése azért is érdekes, mert az európai piacról lényegében elbúcsúztak az egyébként igen praktikus egyterűek. Amennyiben a BYD az európai piacot is célba veszi, akkor van esély rá, hogy ezek visszatérjenek.
Hogy miért is fontos és jó autók ezek. Az kiderül, Balló Marci kollégánk Volkswagen Sharanról szóló, "Csak a jók mennek el" című nekrológjából, amit itt található. Ugyanerről szól Horváth Máté "Meghalt az egyterű, éljen az egyterű" összefoglalója pedig itt érhető el. Érdemes mindkettő elolvasni. !

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.

