- Interjút adott egy autós lapnak Michael Scheibe, az AMGD divízió vezetője.
- Elmondta, hogy szerinte az embereknek idő kell, amíg megszokják a négyhengeres motorral szerelt nagyobb AMG modelleket.
- Szerinte az embereknek nyitottnak kell lennie az új technológiákra, mert erről szól az AMG.
- Visszautasította, hogy a közeljövőben újra V8-as motor kerülhet a C63 vagy E63 modellekbe.
- Az egyelőre nem derült ki, hogy a két modell kupéját összefogó CLE-be melyik hajtás kerülhet.
A márka rajongói közül sokan felháborodtak, amikor kiderült, hogy az új Mercedes-AMG C63 S-be a V8 kezét helyett turbós, négyhengeres motor kerül hibrid rendszerrel megtámogatva. Az sem csillapította a kedélyeket, hogy a szaksajtó szerint egy jó sporteszköz, Elvis kolléga is kifejezetten élvezte vele a pályázást a bemutatón. Mindezek ellenére az eladások nem igazán úgy alakulnak, hogy azt a divízió várta, most pedig magyarázkodásba kezdtek.
Az AMG vezetője, Michael Scheibe szerint ők jó döntést hoztak, amikor az A45 AMG-ből ismert motort átemelték és hosszában beépítették a C63-ba. Szerintük még úgy is egy jobb sporteszközt kaptak, hogy az elektromos rendszer alkatrészei miatt 2,15 tonna lett az autó, tehát 386 kilóval nehezebb, mint V8-as elődje.
Scheibe azt nyilatkozta egy autós lapnak, hogy szerinte csak idő kell az embereknek, amíg elfogadják az új technológiát és képesek lesznek rajongani érte. Azt tanácsolja a jövendőbeli ügyfeleknek, hogy legyenek nyitottabbak az új, különleges megoldásokra. Szerinte az AMG a technológia és az újítás márkája, nem csak arról szól, hogy mindenbe erős, V8-as motorokat építenek.
Mostanában előkerültek pletykák azzal kapcsolatban, hogy visszatérnének a V8-as és sorhatos motorok az AMG C-osztályokba, de Scheibe megerősítette, hogy ez nem így lesz. Hozzátette, hogy nem csak a C63, de az E63 motorházteteje alá nem kerül már V8-as motor. Utóbbi egyébként még nem jelent meg, de feltételezések szerint sorhatos motor kerül bele egy masszív elektromos rendszerrel kiegészítve, hasonlóan, mint a C63 esetében. Illetve fontos kérdés, amire még nem érkezett válasz, hogy a két modell összevont kupéjába, a CLE-be vajon melyik hajtásláncot szerelik majd az AMG-nél?
Forrás: Motor1