- Egy autós Youtube csatorna dragversenyt csinált egy Bugatti Chiron SS-nek és egy Rimac Neverának.
- Rengeteg előkészülettel járt, hogy az 1600 és 1914 lóerős hipersportautók egymásnak feszülhessenek.
- Mindkét autóhoz gyári tesztpilótákat küldtek a márkák és a lehető legbiztonságosabb helyet választották a teszthez.
- Mind a két autó elképesztő számokat produkál és a végsebességül bőven 400 km/h felett van.
- A végeredményben nincs akkora meglepetés azok számára, akik kicsit is ismerik az ilyen hipersportautók világát.
A hipersportautók ligájában értelmetlen egymással szembeállítani az elektromos és belsőégésű motorral szerelt autókat. Ám annál izgalmasabb! A világ két leggyorsabb autójaként ismert bajnokot feszítette egymásnak egy youtube csatorna és atya ég, mennyi munkát feccöltek egy ilyen projektbe. Nem csak megfelelő helyszín kellett, de mindenféle biztonsági készületek, két profi pilóta és végül két autó.
A The Hamilton Collection csapata a Florida mellett található Merritt szigeten fekvő Space Coast Testing kifutópályát használta a projekthez, mert nem csak elég hosszú és jó minőségű rajta az aszfalt, de az aszfaltcsík szélessége bő 91 méter, tehát a két autó kényelmesen – és biztonságosan – elfér egymás mellett. Az úton negyed, egy és két mérföldnél (400 m, 1,6 km és 3,2 km) jelöltek ki mérő pontokat, hogy lekövessék a két autó gyorsulását.
A bal sarokban a kora egyik leggyorsabb autója indult döbbenetes, 8 literes, W16-os motorral, amit egyszerre négy turbó fúj. Ha még nem találtad volna ki ezekből az adatokból, ez egy Bugatti Chiron, ráadásul egy Super Sport változat, aminek a teljesítménye 1600 lóerő és ehhez tartozik 1600 Nm forgatónyomaték. A maga korában 4,2 millió dolláros (1,5 milliárd forintos) sportautó bizonyos utcai változatai képesek megfutni a 480 km/h-t, így gyakorlott pilóta kell a volánja mögé. Érdekes, hogy a verseny során a Bugatti és a Rimac is biztosította saját profi pilótáját. A Chiron SS volánja mögé Jamie Morrow, a Bugatti hivatalos amerikai tesztpilótája ült, aki nem mellesleg többszörös bajnok és rekorder.
A jobb sarokba a 2,5 millió dolláros (907 millió forintos) horvát hipersportautó került, amelynek a hajtásában csupán villanymotorok vannak. Szinte egy mukkanás nélkül képes leadni 1914 lóerőt és bődületes, 2340 Nm forgatónyomatékot. A hivatalos gyári adatok szerint 1,81 másodpercbe telik neki a 0-100, míg a végsebessége bőven 400 km/h felett alakul. Igen, ez a Rimac Nevera, ami egyébként már nem is áll olyan távol a Bugattitól. A két vállalat egy ideje együtt dolgozik és fejlesztenek olyan elképesztő autókat, mint a Bugatti Tourbillon.
Mind a két típus elképesztő számokat produkál, de vannak olyan tételek, amik mellett ma már nem lehet elmenni. Az elektromos hajtásrendszerek az utóbbi néhány évben robbanásszerűen fejlődtek az autóiparban, ennek köszönhetően egészen elképesztő technikák látnak napvilágot ezen a fronton. Annyira hatékonyak, hogy ha bár a belsőégésű motorokat nem is engedi el egyelőre a Bugatti, hibrid hajtáslánccal építette meg következő hipersportuatóját.
A győztes pedig:
Ezek után pedig nem csoda, hogy a két kísérleti kör után végül a Nevera jött ki győztesként, több mérési ponton is súlyos másodperceket vert a Bugattira. Hiába, egyszerűen magasabb a teljesítménye, sokkal több nyomatékot produkál és az elektromos hajtáslánc olyan elképesztő szinten tart, hogy nem esett nehezére elkalapálni a Bugatti néhány évvel ezelőtti csúcsmodelljét.
Forrás: Autoevolution