- A Sportback légellenállási együtthatója 0,21, az Avanté 0,24.
- Az első és hátsó tengelyre épített villanymotorok Győrben készülnek.
- A rendszerteljesítmény kiviteltől függően 367 vagy 503 lóerő.
- Az A6 5,4, az S6 3,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra.
- A 94,9 kWh kapacitású akkumulátorral 750 km-es hatótáv is elérhető.
- A 800 voltos rendszer akár 270 kW-tal is tölthető.
Újabb modellcsaláddal készül a visszatérésre az Audi, a már tisztán elektromos A6/S6 széria Sportback (ötajtós) és Avant (kombi) karosszériával lép piacra. A Porschéval közös PPE (Premium Platform Electric) padlólemezre épülő felső-középkategóriás modellek a 2021-ben, illetve 2022-ben debütált tanulmányautók szériaváltozatai. Megőrizték az eredeti karakterüket, de a sorozatgyártás kapcsán részleteikben változtak. Bár már egy fokkal kevésbé tűnnek menőnek, a németek sokat dolgoztak a siker érdekében.
Láthatóan igyekeztek tartani magukat a márkáról kialakult képhez, miközben mindent megtettek, hogy az új sorozat villanyautóként is a lehető leghatékonyabb legyen. A belső égésű Audikhoz, például az RS6 Avanthoz és az új A5-ös szériához képest sokkal tömbszerűbb, lekerekítettebb a formaterv, ráadásul a padlóba épített akkucsomaggal is kezdeni kellett valamit. Ezt a plusz vastagságot a hátsó lökhárítóból induló betét sikeresen tompítja, a mélyre húzott kerékjáratok mégis lebuktatják a formai játékot.
Sokat elárul, hogy a sajtófotókon 21 colos felnikkel láthatók az autók, és ez szinte fel sem tűnik. A klasszikus Audi maszk helyett egy villanyautókra specializált változat készült az új modellek számára, amit a nyolc szín egyikére fényeznek. Ezek közül a Daytona szürke és a Siam bézs az S line és az S6 kivitelekhez kérhető. Utóbbit alumínium dekorelemekkel különböztetik meg, egyébként az ajtók, a motorháztető és a csomagtérfedél minden esetben alumíniumból van, és kívül-belül többféle újrahasznosított anyagot is használnak.
Egy újrahasznosított, pontosabban máshol is használt dizájnelemet, a kettéosztott lámpát az Audi is elsütötte, mentségükre szóljon, hogy a vezetéstámogató rendszerek érzékelőinek az alsó egységben jutott hely, ami a hűtőrács kivágásánál elegánsabb megoldás. A LED-Mátrix fényszóró esetén nyolcféle nappali menetfény megjelenés közül lehet válogatni. A második generációs OLED hátsó lámpa formája a jelenlegi stílust követi, 450 szegmensével kommunikációs lámpaként is használható. Újdonságként a négy karika is világít!
Szintén újdonság, hogy az opciósan kamerára cserélt külső tükrök motorosan behajthatók. Ez a megosztó extra is erősíti az A6/S6 e-tron egyik nagy dobását, a kiemelkedően alacsony légellenállást. Az Audi annak idején a C3-as 100-assal és a B3-as 80-assal az áramvonalas karosszériák mestere volt, ezt a sorozatot folytatják a Sportback 0,21-es és az Avant 0,24-es értékével, ami egy villanyautó esetében a hatékonyság és a nagy hatótáv egyik kulcsa. A piac talán hamarosan újra felfedezi ezeket a hagyományos karosszériákat.
A márka történetének legjobb értékét a kerekek körüli áramlást javító légfüggönyökkel, az alacsony üvegfelületekkel, a lejtős tetővonallal és szabályozható hűtőlevegő-beömlő nyílás alkalmazásával érték el. A padlólemez kialakítása, a kerekek előtti és mögötti lapocskák és más, hasonló aerodinamikai elemek, illetve a diffúzor és az Avant hátsó légterelője is fontos része a komplex rendszernek. Technokrata ötlet a PDLC (polimer diszpergált folyadékkristály) technológiát használó, négyféleképpen átlátszatlanná tehető üvegtető is.
A belső dizájn esetében hasonló filozófiát követtek, mint a külsőnél, az eredmény egy minőségi és otthonos high-tech utastér. Az ívelt, OLED MMI panoráma kijelző a 11,9 colos virtual cockpitből és a 14,5 colos MMI touch központi képernyőből áll, ezekhez kapcsolódik a 10,9 colos MMI utasoldali kijelző. Ez a sebességtől és az ülések foglaltságától függően anélkül használható akár filmezésre, hogy elterelné a sofőr figyelmét, akinek egy második, kiterjesztett valóság-alapú HUD és egy ChatGPT-alapú virtuális asszisztens is jár.
Villanyautóként egy új szempontrendszer szerint is különlegesnek kell lennie, erre az első és a hátsó tengelyre épített, Győrben gyártott villanymotorok, a PPE-hez fejlesztett, 12 modulból és 180 cellából álló, 94,9 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor és a 800 V-os elektromos rendszer az Audi megoldása. A Sportback 750, az Avant 720 km-es hatótávot ígér, amiben fontos szerepe van az akár 220 kW-os rekuperációnak, a korábbi e-tronokból ismert, továbbfejlesztett integrált fékrendszernek és természetesen a hőmenedzsmentnek.
Utóbbi a nagy töltési teljesítmény egyik feltétele is, megfelelő töltőoszlop esetén 270 kW-tal is tölthető az A6/S6 e-tron. Ez ideális esetben 10-ről 80 százalékra töltésnél 21 percet jelent. 400 V-os töltőoszlop esetén az akkucsomagot két 400 V-os részre osztja az autó, amiket 135 kW-tal lehet tölteni. A hatékonyságot segítő, opciós adaptív légrugózással is rendelhető, 367 (A6) vagy 503 (S6) lóerős, 5,4 (A6) vagy 3,9 (S6) másodperces 0-100-as sprintre képes modellcsalád ősztől rendelhető és 2025 elején érkezik a kereskedőkhöz.