Bréking! Itt a vadiúj, T7-es Transporter, ami valójában egy Ford

2024.08.01. 18:24

Röviden:

  • Bemuatták az új, T7-es Volkswagen Transportert.
  • Az újdonság a Ford Transit Custom alapjaira épül.
  • A T7-es nagyobb lett, mint az elődje, és a belső térfogata is nőtt.
  • Lesz dízel, tölthető hibrid és tisztán elektromos változat is.
  • Az alapár Németországban nettó 14,6 millió forintnak megfelelő euró.

Vége a várakozásnak: a Volkswagen bemutatta a Transporter legújabb generációját, vagyis a T7-est. A típusról már eddig is sok fontos információt árult el a német cég, így most a legnagyobb újdonság a kisteherautó külseje, hiszen azt eddig csak álcázva láthattuk.

A T7-es leglátványosabb eleme a széles hűtőmaszk, ami a szigorú fényszórókkal együtt egy kajánul vigyorgó arcot ad ki. A tervezők nagyon igyekeztek, hogy a külsőt minél volkswagenesebbé tegyék, de ez csak félig sikerült. A részletmegoldások hangsúlyosan a Volkswagen mostani formai irányvonalát követik, a kaszni egészéről azonban látszik, hogy valami sántít.

A Transit Custom az alapja

Persze, hiszen a T7-es Transporter már nem kizárólag a Volkswagen terméke: valójában ez már egy átlemezelt Ford Transit Custom, és ez látszik is rajta. Az oldalablakoknál, a hátsó szélvédőnél, a tükröknél és az újdonság arányainál fedezhető fel a rokonság. A korábbi, az alapjait a korábbi T5-östől öröklő T6-os Transporter tehát műszaki alapokkal együtt megy a levesbe.

Ebben egyébként nincs semmi meglepő, mivel egyrészt már elárulták, hogy a Custom alapjaira építik fel a T7-est, másrészt a Ford és a Volkswagen együttműködése már régóta tart. Utóbbi manifesztációja az új Ford Explorer, ami igazából egy ID.4, vagy épp a Ford Transit Connect, ami pedig egy Volkswagen Caddy.

Nagyobb méretek, sokféle hajtás

A T7-es kétféle hosszal – 5,05 méter és 5,45 méter – és kétféle tengelytávval – 3,1 méter és 3,5 méter – választható. Ez azt jelenti, hogy a T6-oshoz képest nagyobb lett a T7, így a hasznos térfogata is nőtt. Utóbbi változattól függően 5,8 köbméter és 9 köbméter között változik. A maximális terhelhetőség verziótól függően 1,33 tonna lehet és maximum 2,8 tonnát vontathat.

A motorpaletta alapján jó eséllyel senkinek nem lesz hiányérzete: turbódízel, tölthető hibrid és tisztán elektromos Transporter is választható. A kétliteres TDI-t háromféle teljesítményszinttel – 110, 150 és 170 lóerő – kínálják. A 2,5 literes benzinmotorral és elektromotorral szerelt tölthető hibrid (eHybrid) rendszerteljesítménye minden változat esetén 232 lóerő. Kézi váltós egyáltalán nem készül, minden változat csak automatával kapható.

Az elektromos modellek később érkeznek, de már most elárulták, hogy ezek mindegyikébe 64 kWh-s akkumulátorral kerül, és három teljesítményszint – 136, 218 és 286 lóerő – közül választhatnak majd az ügyfelek. Az elektromos T7-esek alapesetben hátsókerekesek, de a jövőben tervben van az összkerekes változat is. Az alapból elsőkerekes dízelhez kérhető a 4Motion összkerékhajtás, de csak a 150 lóerős modelltől felfele.

Ahogy eddig, a Transporter modellcsalád különböző változatai más típusjelzést kapnak: a furgonok (Panel Van) és az alacsonyabban felszerelt csapatszállítók (Kombi) kapják a Transporter elnevezést, a személyautósabb kisbusz lesz a Caravelle. Utóbbi még nem kapható. Németországban nettó 36780 eurónál, vagyis 14,6 millió forintnál kezd a teljesen alap, dízel furgon. A magyarországi árakat egyelőre nem ismerjük.

Forrás: Volkswagen