Összekapott Lázár János és a V-Híd
- Újrakezdené az éjszakai munkavégzést a V-Híd vasútépítő vállalat, miután Lázár János még év elején a lakosság védelmére betiltotta azt.
- A cég szerint az éjszakai munkavégzéshez joguk van, hiszen az eredeti szerződést így kötötték meg, a határidőket csak így tudják tartani.
- Lázár János szerint a V-Híd csak zsarol és valójában nem azért van lemaradásban, mert nem dolgozhat éjszaka, hanem mert a jelenlegi munkát túl lassan végzi.
Meglehetősen sértődött hangvételű posztot osztott meg Facebook oldalán Lázár János Építési és Közlekedési Miniszter csütörtökön , amelyben azzal vádolja a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd vasútépítő vállalatot, hogy zsarolja a magyar államot azzal, hogy a miniszter tiltása ellenére mégis éjszaka végezne munkát. A vállalat azzal indokolja a lépést, hogy a szerződésben támasztott határidők tarthatatlanok éjszakai munkavégzés nélkül. Az eredeti szerződésben ugyanis még szerepelt az éjszakai munkavégzés lehetősége, Lázár János ezt utólag tiltotta be.
A miniszter azzal indokolta az éjszakai munkavégzés betiltását, hogy az zavarja a Közép-Európa egyik legfontosabb vasútvonala mentén lakókat. A Déli körvasút beruházása ellen már korábban is tiltakoztak civilek, akik a jelentős mennyiségű fa kivágását és a lakosság tájékoztatásának hiányát nehezményezték.
A fákból végül sok megmaradt, de a lakosság tájékoztatása kétesen sikerült, így Lázár János úgy érezte be kell avatkoznia és betiltotta a zajjal járó éjszakai munkavégzést. Lázár szerint jelenleg a V-Híd nem azért van csúszásban, mert a tervekkel ellentétben minden éjszakára le kell állnia, hanem azért, mert egyszerűen lassan dolgozik.
Az éjszakai munkavégzésnek azonban nem csak hátrányai vannak, ha Budapest legfontosabb útjainak környékén építkezik az ember. Azzal, hogy nem lehet éjszaka elvégezni az olyan feladatokat, mint a villamosvágányok ideiglenes oszlopainak áthelyezése a Hungária körúton, a munkavégzés a sokkal sűrűbb nappali forgalmat akadályozza. Az éjszakai munkavégzés hiánya mindemellett a feszített határidőknek is komoly tétje van, a már most is szűkös vasúti kapacitást is veszélyeztetik, további késéseket és fennakadásokat okozva.