- Különleges Porsche 928 paródia készült anno Brazíliában, amit Volkswagen alkatrészekből lapátoltak össze.
- A Dacon 828-at 1982-ben kezdték fejleszteni és 1983-ban már piacra dobták.
- Az építés során használtak Volkswagen Bogarat, Type 3-at, Golt és T2-es buszt is.
- A formát és a dizájnt a Porsche 928 ihlette.
- A hajtásban egy 1600 köbcentis Volkswagen Käfer motor van 65 lóerővel, azt autó súlya alig 680 kiló.
- Az autóból mindössze 47-48 darab készült, a Dacon 1996-ban bezárt.
- A terveket még egyszer elővették a 2000-as éveke elején, de nem lett belőle semmi.
Brazíliában előfordulnak igazán furcsa autók, azonban kevés az olyan erős versenyző, mint a Dacon 828. Ez lényegében egy Porsche 928 által ihletett törpeautó, amit számos Volkswagenből ollózott össze az átépítésre szakosodott brazil Dacon. Az autó annyira sikeres volt mint amilyen szép, végül néhány legyártott darab után nem futott be nagy karriert.
A Dacont 1964-ben alapították és a korai éveiben autóimporttal foglalkozott. Egészen különleges típusokat juttatott be az országba Amerikából és Európából egyaránt, majd profilt kellett váltania, amikor Brazília 1976-ban betiltotta az autóimportot. Ezt követően a belpiacos modellek átépítésével, tuningolásával kezdtek el foglalkozni és az évek során az autógyártással is megpróbálkoztak. Ennek a kornak egy egészen furcsa szülöttje a 828-as.
A típust 1982-ben kezdték el fejleszteni és alkatrészként szereltek bele mindent, ami belpiacos Volkswagen. Az alapokat egy régi Volkswagen Käfer adta, aminek a padlólemezét közel 80 centivel rövidebbre húzták. A motor szintén a bogárból jött, csak már az 1600 köbcentis, boxer négyest használták, így a 828-as 65 lóerőt tudott, ami a 680 kilós önsúly mellett nem is kevés. A hajtáslánc alkatrészei az alapok miatt szintén a Bogárból jöttek, illetve a hátsó futóműben Type 3 elemeket is felhasználtak, a beltérért pedig egy Volkswagen Golt (nem Golf, hanem Gol) áldoztak fel. A külső elemek bizonyos része egyedi, de a lámpák például T2-es Volkswagen buszról származnak, csak fektetve építették be, hogy jobban hasonlítson az autó a 928-as Porschéra.
A 828-assal 1983 és 1994 között szenvedtek, de mindössze 47-48 (forrástól függően) darabot gyártottak le. Nem volt egy kasszasiker és akkoriban már a Daconnak sem ment jól. A gyártót végül 1996-ban bezárták pénzügyi gondok miatt, így a 828-as története is véget ért. Vagyis csak majdnem! A 2000-es években egy független vállalat elővette a 828 terveit és megalkotta újra csak modern, alumínium csővázzal a bogáralapok helyett. A tervek szerint egy 200 lóerős hibrid rendszer került volna az apró autóba és a Smart ForTwonak állítottak volna konkurenciát, de csak lázálom maradt.
Forrás: The Drive