- Elárverezik azt a Shelby Cobrát, amit Steve McQueen amerikai színész 1965 és 1967 között hajtott.
- Az autó nem az övé volt, csak használta az évek során.
- A Cobrát egyszer áthajóztatták az Egyesült Királyságba, de pár évig Svájcban is futott.
- Most visszatért Amerikába és várhatóan 1,5 millió dollárérról (548 millió forint) indul a majd a licit.
Napjainkra az átlag földi halandó számára elérhetetlenné váltak az első Shelby Cobrák. Nemrég egy aukción kettőt is licitre bocsátottak és az egyik 900 000, a másik 925 000 dollárért kelt el, ez átszámítva 329 és 338 millió forint. Egy ilyen autó értékét pedig még tovább képes növelni a tény, ha valamilyen híresség hajtotta évekig. Ezért hirdették meg nemrég a Mecum aukciósháznál a Steve McQueen által használt Shelby Cobrát 1 250 000 és 1 500 000 dollár közötti összegért, tehát az ára akár 548 millió forint is lehet majd.
Mindezt úgy, hogy a Shelby Cobra sosem volt hivatalosan McQueen autója, csak használta azt. Az autó David L. Wolper, híres produceré volt, aki 1965-ben kölcsön adta színész barátjának. Az autót később eladta Elmer Bernstein zeneszerzőnek, de még ő is engedte McQuennek, hogy használja. Ezt követően 1967-ben Richard A. Mathis vette meg az autót, aki eleinte még mindig nem vette ki McQueen alól, de később visszakérte és ő hajtotta évekig.
Az autó az évek alatt bejárta a fél világot. Olyan európai országokban is megfordult, mint Svájc vagy az egyesült királyság, de idén visszahajóztatták Amerikába. Így hogy az autó hazatért, rögtön árverésre is bocsátják és elég tisztes összeget várnak érte. Nincs is rossz állapotban, bár sok kilométer esett bele az évek alatt, mindig karbantartották, sőt kisebb fejlesztéseket is elvégeztek rajta.
Nemrég rendbeszedték a négysebességes kézi váltót és elektronikus gyújtást kapott a 4,7 literes, V8-as motor. Felújították a fékeket és a tartósság jegyében rozsdamentes acél fékcsövekkel szerelték össze a rendszert. Az autót augusztus 16-án, a Monterey Car Week rendezvényén fogják árverésre bocsátani. Esélyes, hogy ilyen múlttal már nem az utakra kerül majd, hanem egy gyűjtő garázsába, esetleg kiállítótermébe.