- Eladó lett a Simpson-Ferrari GTR, amit egy Ferrari F40 kasztnijából építettek.
- A kasztnit a Ferraritól kapták még a '90-es évek végén.
- Az autóban az 550 Maranello V12-ese van és nagyjából 550 lóerő a teljesítménye.
A Ferrari nem az a gyártó, aki magasról tesz legyártott autók utóéletére. Figyelnek arra, hogy azok lehetőleg eredeti állapotukban maradjanak, ha pedig valaki megszegi, akkor olasz ügyvédek armadájával találhatja szembe magát. Szóval amikor a Ferrari leadja neked az egyik töréstesztelésre használt F40 kasztniját, hogy csinálj, amit akarsz, akkor biztos lehetsz benne, hogy kiváltságos helyzetben vagy.
Az F40 GTR története egészen az 1990-es évekig nyúlik vissza. Stefano Sebastiani olasz versenyző a Simpson Motorsportnál javíttatta Ferrari 348 LM-jét, amivel endurance versenyekre járt 1993 és '95 között. A Simpson Motorsport alapítója (Robin Simpson Smith) és Stefano (akik a '80-as években lettek barátok) ez időben szoros kapcsolatot alakított Amadeo Felisával, aki akkoriban a Ferrari gyár vezetője volt. Elvileg hármójuk barátsága és Sebastiani 348 LM-je miatt építették meg a 348 Competizionét és a 348 GTC-t is 1994-ben.
Viszont ennél is fontosabb, hogy Sebastiani egy olyan lehetőséget kapott Maranellóból, amilyet még senki: elvihette az Ferrari F40 egyik törésteszten átesett kasztniját. Az olasz pilóta élt a lehetőséggel és a Simpson Motorsporthoz fordult, hogy akkor csináljanak belőle egy versenyautót.
Már alapból egy töréstesztre használt kasztni rendbetétele sem olcsó, de az igazán drága része az egésznek az volt, hogy ebbe a kasztniba a Ferrari duplaturbós V8-asa helyett az 550 Maranello szívó V12-esét építették. Az át– vagy újraépítés során könnyítettek az autó vázán, amit F40 GTE stílusúra csináltak, szélesebb és nagyobb kerekeket raktak alá, amik mellé egyedi felfüggesztést is építettek. Kezdetben egy Hewland váltót raktak a V12-es mellé, de ezt 2005-ben lecserélték egy hatsebességes szekvenciálisra. Az autó teljesítménye 550 lóerő körül van.
Az Simpson-Ferrari GTR-re keresztelt autóval 2002 és 2006 között több európai versenyen is részt vettek, majd elraktározták eg hosszú pihenőre. Viszont 2023-ban ismét előkerült az F40 GTR, amit egy gyors rendbetétel után megkergettek a Turweston repülőtéren.
Az aukciós oldal arról írt, hogy az autónak ugyanannyira jó a hangja, mint amennyire jól néz ki. A különleges múltú F40 GTR-nek egyébként nem Ferrari alvázszáma van, hanem Simspon, vagyis nem tartozik az 1311 darab F40 közé. Ez pedig a kikiltási árán is meglátszik: 5-600 ezer font közé lőtték árát, ami 232-278 millió forinttal egyenlő. Ehhez képest egy jó állapotú Ferrari F40 ára 400 millió forint körül mozog, míg egy F40 LM-é másfél-, kétszerese is lehet.
Tehát, ha szeretnél egy V12-vel szerelt F40-et, akkor nincs más dolgod, mint összekuporgatni párszáz millió forintot, elmenni a Silverstone Fesztiválra és augusztus 23-án bemondani a legnagyobb licitet.