- Magazin
- Hírek
- narra
- automotive
- hyper
- coupe
- hipersportautó
- anglia
- nagybritannia
- négyüléses
- leggyorsabb
Több mint 1000 lóerős V8-as motorral épített hipersportautót a brit Naran Automotive
- Elképesztő hipersportautót mutatott a brit Naran.
- A Hyper Coupe lelke egy ötliteres, duplaturbós, V8-as motor 1063 lóerővel és 1035 Nm nyomatékkal.
- A 0-96 km/h-t mindössze 2,3 másodperc alatt futja, a Naran szerint ez a világ leggyorsabb nem elektromos négyüléses autója.
- A karosszéria jelentős része kompozit és szénszál, a maximális leszorító erő 1377 kiló is lehet.
- Független felfüggesztést használtak mindenhol, szénszálas felniket és 390 mm-es karbon-kerámia féktárcsákat.
- Az autóból csak 39 darabot gyártanak, a kezdőára kétmillió euró lesz, átszámolva 788,4 millió forint.
A 2020-as alapítása óta elég keveset lehetett hallani a brit Naran nevű autógyártóról, de most úgy néz ki, hogy elkészült az első modelljük. A Hyper Coupe neve tökéletesen fedi, hogy mire kell számítani: ez egy hipersportautó, kupé formával. Ennek ellenére négyüléses – valószínűleg 2+2 – bár beltérfotókat nem közöltek. Sokat várnak az új modelltől és ehhez mérten nagy állításokkal rukkoltak elő: a Naran szerint a Hyper Coupe lesz a világ leggyorsabb nem elektromos, négyüléses autója.
A Hyper Coupe fejlesztése során a Naran a motorsportból merített ihletet, ennek megfelelően a dizájn egészen radikális, de hipersportautó kategóriában szokványos. A fejlesztés során olyan neveket húztak be, mint például Jowyn Wong, aki korábban a modernkori De Tomaso sportautón, a P72-n, vagy az Apollo Intensa Emozione-n dolgozott. Ezek mind korunk legdurvább sportautói közé sorolhatók, így valószínűleg a Hyper Coupe fejlesztését sem vették félvállról.
Ezt a radikális formát mindenhol karbon és kompozit külső elemekkel érték el, hogy az autó önsúlyát alacsonyan tartsák. Emellett további hasznos hozadéka az extrém kialakításnak, hogy a kaszni bizonyos helyzetekben akár 1377 kiló leszorítóerőt is képes generálni. A Hyper Coupe esetében még a felni is szénszálból készül, vagy ahogy ők fogalmaznak: hybrid carbon. Alatta hatalmas, 390 milliméteres karbon-kerámia féktárcsák dolgoznak a megfelelő lassulásért, ezeket a 24 órás endurance versenyekhez fejlesztett rendszerekből vették át. A futómű mindenhol független, kettős keresztlengőkaros rendszer, a csillapításért pedig állítható rugóstagok felelnek.
A hajtáslánc szívét egy BMW motor alapjain nyugvó ötliteres, V8-as adja, amit dupla turbóval felhúztak 1063 lóerősre, ehhez tartozik 1035 Nm nyomaték. Arról nem írtak, hogy melyik értéket milyen fordulaton adja le, illetve a váltóról is csak annyit lehet tudni, hogy önálló fejlesztés. A hajtás alapból mind a négy kerékre kifut, de lekapcsolható az első tengely, így az autó hátsókerekesként is használható – bár ilyen teljesítmény mellett ez komoly kihívásnak hangzik.
A Naran Hypercar hivatalos adatok alapján 2,3 másodperc alatt futja a 0-60 mp/h-t, azaz a 0-96 km/h-t – így a 0-100 olyan 2,4 másodperc lehet. Szintén impozáns adat, hogy a 200 mp/h-t, azaz a 322 km/h-t csupán 16,5 másodperc alatt teljesíti. Többek között ezek miatt mondta a Naran, hogy a Hyper Coupe lesz a leggyorsabb négyüléses, nem elektromos autó a világon, pedig még ott van a Dodge Demon 170. Igaz, az nem hipersportautó és valószínűleg nem kanyarodik olyan pengén, de a brutális izomautó gyári adat szerint 1,66 másodperc alatt futja a 0-96 km/h-t és szintén van benne hátsó üléssor.
Persze valószínűleg olyan exkluzív dolgokat nem tud majd, amiket a Naran ígér a beltér személyre szabhatóságát illetően. Lesznek különböző állati eredetű bőrök és CNC géppel megmunkált alumínium elemek, illetve a márványtól az aranyig bármilyen anyagot használhatunk majd dekoráció gyanánt, csak a pénztárcánkon múlik. Eleve az autó sem lesz olcsó, a Naran Hyper Coupe ára kétmillió euróról indul majd, ez átszámítva 788,4 millió forint napi árfolyamon. Az előleg 350 000 euró, azaz 138 millió forint, de azt egyelőre nem közölték, hogy mikor indul a gyártás. Csak annyit mondtak, hogy a Hyper Coupéből első nekifutásra csupán 39 darab készül majd és a kész változatot a Salon Privé rendezvényén mutatják be szűk két hét múlva.
Forrás: Carscoops