- Megtörtént, amit a Mercedesnél mindenképpen el akartak kerülni: a zászlóshajónak tekintett S-osztály eladásai csökkentek.
- Kevesebbet gyártanak belőle, ezért műszakváltás történt az autókat előállító németországi gyárban.
- Egy német kereskedő példát is mondott.
A Mercedes-Benz S-Class modelljének gyártását az év utolsó részében kettő helyett csak egy műszakban folytatják a vállalat Factory 56 nevű üzemében Sindelfingenben – adta hírül az Automotive News. hírportál.
Ezt a teljesen digitalizált irányítással működő gyártócsarnokot négy évvel ezelőtt adták át, de Sindelfingenben már 1915 óta készülnek autók, tavaly a gyár átlépte a 22 milliós szintet. Több típust gyártanak itt, például a Mercedes zászlós hajóját az S-Class luxusautót és elektromos társát, az EQS-t. Emellett Maybach és AMG logóját viselő autók is készülnek.
Kettőről egyre
Az elmúlt években legalább két műszakban termelt az üzem, ám a közel 1500 alkalmazott most kénytelen szembenézni azzal,hogy a munkájára nem vagy nem a csúcsüzemben lesz szükség. Az a terv, hogy a Factory 56 egy műszakos termelésre áll át a negyedik negyedévben és a dolgozók egy része a gyártóbázis más futószalagjai mellett folytathatja a munkát – mondta az autógyártó szóvivője.
Ez azt sejteti, hogy az ideiglenes szerződéssel foglalkoztatott alkalmazottak kereshetnek más munkát. Az üzem hónapok óta raktárra termel, ami meglátszott a Mercedes elmaradt eladásain.
Az S-Class, az EQS, az EQS SUV és a GLS modellekből 23 400 kelt el az idei második negyedévben, ami 25 százalékos csökkenés a 2023 azonos időszakában értékesített 44 200-hoz képest. A legjelentősebb nyereséget hozó felsőkategóriás szegmens gyengélkedése miatt az autógyártó profitrátája az egy évvel korábbi 13,5 százalékról 10,2 százalékra csökkent. Az S-Class eladásai 13 százalékkal estek Kínában, 19 százalékkal az Egyesült Államokban és 27 százalékkal Európában – derült ki a Marketlines szakportál adataiból.
Egy stuttgarti Mercedes-kereskedő is nyilatkozott a kereslet csökkenéséről, példaként azt mondta, az utolsó S-osztályos autót tavaly ősszel adata el. Az egyik EQS bemutatóautója már ötezer kilométert futott és még mindig nem kelt el. Annak ellenére sem, hogy a 130 ezer eurós listaár (51,5 millió forint) helyett 82 ezerért (32,5 millió forint) árulja.