Ez a kínai elektromos autó úgy parkol párhuzamosan, mint senki

2024.08.22. 09:20

  • Első-hátsó kerekeit ellentétesen fordítva és hajtva képes párhuzamosan parkolni az IM Motors egy elektromos autója.
  • Rövid videót tettek közzé, amelyben az autó rákjárásban áll be egy vele párhuzamos helyre.
  • A működéshez ül az autóban egy sofőr.
  • Azt nem árulták el, hogy melyik modelljük tudja ezt és azt sem, hogy elérhető lesz-e mindenki számára a technológia vagy marad reklámfogás.

Megértem, ha sok embernek problémát okoz a párhuzamos parkolás, nem véletlen, hogy az oktatás során jellemzően azt gyakorolják a legtöbbet. Érezni kell az autó dimenzióit, olyan dolgokat kell látnunk térben, amiket közvetlenül nem látunk, csak következtetünk arra, hogy hol lehetnek. Sokakat megizzaszt ez a kérdés, de úgy néz ki a kínai IM Motors megadhatja rá a könnyed választ.

Erről osztottak meg nemrég egy klipet a közösségi médiában. Az IM Motors egy álcázott szedánjából kiszáll egy hölgy virágcsokorral a kezébe, majd elegáns csípőmozdulattal becsukja az ajtót. Ezt követően az autó automatikusan, rák módjára beoldalaz a parkolóhelyre. Nem volt manőverezés, nem volt próbálkozás, csak rácsúszott a neki merőleges parkolóhelyre.

9307289f-f62f-492f-8766-c43ab89feea8.gif

A rendszer valószínűleg nem teljesen automatikus, hiszen a felvételen is látszik, hogy ülnek az autóban és balra tekerik a kormányt, miután az utas kiszállt. Az viszont látványos, hogy az IM Motors autója hogyan fordítja egymással szembe a külön tengelyeken dolgozó kerekeket. Valószínűleg legalább tengelyenként egy villanymotort alkalmaznak – de a kettő sem lenne meglepő – a manőverhez és egymással ellentétes irányba hajtják az első és hátsó kerekeket. Ez sem a guminak sem a hajtásláncnak nem lehet egészséges hosszútávon, de marketingcélokra mindenképpen alkalmas.

Az nem tiszta, hogy az IM Motors mely modelljét használták a felvételen, többen az L6 elektromos szedánra tippelnek. Az álcázás viszont azt feltételezi, hogy vagy egy új modellről lesz szó, vagy a már említett típus egy komolyabb frissítéséről. Azt sem erősítették meg, hogy elérhető lesz-e valaha a tömegek számára a szuperkönnyű párhuzamos parkolás, vagy marad reklámfogás.

A Hyundai anno foglalkozott a függőleges tengelyen 360 fokban forgatható kerekekkel, de maradt koncepció. Néhány elektromos autó képes rákjárásra, mint például a Hummer EV, de a nemrég bemutatott elektromos Mercedes G-osztály például tud tank módjára fordulni.

Forrás: Carscoops